سفر یک روزه دبیر فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو به تبریز

بازدید از پروژه در حال احداث استخرشیرجه میرداماد، برگزاری نشست با اعضا ومسئولین کمیته ها، تدریس در کلاس توجیهی برای مربیان فعال شنا و حضور در مجمع انتخابات هیات شنا ، شیرجه و واترپلوی استان آذربایجان شرقی از جمله دست آوردهای سفر یک روزه سمیع زاده به تبریز بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سمیع زاده دبیرفدراسیون شنای کشور به اتفاق فرج الهی معاون ورزشی اداره کل ورزش وجوانان استان، مهندس شرفشاهی رئیس اداره فنی مهندسی و فیروزی رئیس هیئت شنای استان ازنزدیک از استخرشیرجه میرداماد بازدید بعمل آورد.
در این بازدید سمیع زاده ازقسمتهای مختلف استخرشیرجه بازدید کرد وپس ازاستماع گزارش روند اجرائی ساخت این پروژه توسط پیمانکار،گفت:این استخر با این همه امکانات بهتربود طوری ساخته میشد که ورزشکاران شنا ،شیرجه وواترپلو بطور مشترک ازآن استفاده میکردند واختصاصی رشته شیرجه نبود.
سمیع زاده درپایان بازدید خود از استخر شیرجه میرداماد گفت: ازنزدیک شاهد مسائل ومشکلات پیش روی این استخر قرار گرفتم ودراولین فرصت برای اتمام این پروژه مکاتبات وپیگیریهای لازم را ازطریق فدراسیون شنا با وزارت ورزش خواهم داشت تا با تخصیص اعتبار لازم درآینده نزدیک شاهد افتتاح این استخر برای استفاده ورزشکاران هیئت شنا،شیرجه وواترپلوی استان باشیم.
وی گفت:بابهره برداری ازاستخرشیرجه میردامادتبریز،این محل بعنوان قطب ومرکزتوسعه ورزش شیرجه کشورخواهدبودومی تواندمحل مناسبی برای برگزاری اردوهای تیم ملی وهمچنین محل برگزاری مسابقات بین المللی باشد.
آقای سمیع زاده ضمن تشکر ازآقای اسبقیان ومسئولین استانی ، ابرازامیدواری کرد این پروژه باپیگیری های اداره کل ورزش وجوانان استان وفدراسیون شنای جمهوری اسلامی ایران هرچه سریعترمورد بهره برداری قرارگیرد.
استخر شیرجه میرداماد تبریز به مساحت ۲۱۰۰مترمربع واعتبارهزینه شده به مبلغ ۱۲۹۵۲میلیون ریال ازسال ۱۳۸۷آغازشده است که بیش از ۹۳% ازعملیات اجرائی آن به پایان رسیده است که درصورت وجود اعتبارمابقی کارهای اجرائی آن تااواسط سال ۹۳ باتمام خواهد رسید وآماده بهره برداری خواهدشد.

دبیر فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو جمهوری اسلامی ایران پس از حضور در مجمع انتخابات هیات شنا ، شیرجه و واترپلوی آذربایجان شرقی گفت: آذربایجانشرقی جزء ۴ استان برتر شنا، شیرجه و واترپلوی است.
محسن سمیع زاده در این مجمع افزود : آذربایجانشرقی نقش بسیار مهم و پررنگی در مدال آوری شنا و خصوصا شیرجه کشور داشته و دارد و اولین لیست شناگران و شیرجه روهای کشورمان به بازیهای آسیایی اینچوان کره جنوبی ، ۸ شناگر و شرجه روی آذربایجانشرقی حضور دارند.
وی در ادامه بیان کرد : با نگاهی حتی گذرا به مقوله های استتعدادیابی ، قهرمان پروری و توسعه زیرساخت های شنا در آذربایجانشرقی میتوان گفت نقاط بالقوه به بالفعل تبدیل شده است و حضور شناگران همچون مهدی انصاری و سروش قندچی در رقابتهای کشوری و رکوردهای مناسب و قهرمانی این ۲ شناگر ، شنای آذربایجانشرقی را دوباره در کشور مطرح کرده است و شیرجه آذربایجانشرقی نیز رقیبی برای خود در کشور ندارد و به زودی شاهد حضور شیرجه روهای استان در بازیهای آسیایی کره جنوبی و حتی امپیک ۲۰۱۶ برزیل خواهیم بود.
دبیر فدراسیون شنای کشور در ادامه افزود: آذربایجانشرقی در ازنگاه فدراسیون شنا فقط یک استان نیست بلکه پایگاه ملی شنا ،شیرجه و واترپلو ست و آذربایجانشرقی جزء تنها استانی در کشور است که از درآمدزایی استخرهای خود گذشته و با کمترین قیمت کارشناسی در اختیار هیات شنای خود قرار داده تا در راستای استعدادیابی و قهرمان پروری در بخشهای بانوان و اقایان گام بردارد و حرکتی ارزشمند و بی نظیر در شنای کشور است و امروز ثمره ان را به عینه در شنای استان و کشور می بنیم.
وی در خصوص شنای کشور و برنامه های پیش روی فدراسیون گفت : برنامه ۴ ساله شنای کشور به زودی به استانها ابلاغ خواهد شد و دیگر به شنا و شیرجه به یک رشته ورش انفرادی نگاه نمی کنیم و در دنیای امروز شنا و شیرجه یک تکنولوژی است که حاصل یک کار تیمی منسجم است و فدراسیون در این راه گامهای مهمی را برداشته است.

درادامه این سفر، نشست اعضا ومسئولین کمیته های هیئت شنا،شیرجه وواترپلواستان آذربایجان شرقی با دبیرفدراسیون شنای کشوربرگزارگردید.
این نشست بعدازظهر روزسه شنبه اول بهمن ماه درمحل سالن کنفرانس اداره کل ورزش وجوانان استان برگزار گردید.
درابتدای جلسه آقای ابراهیم فیروزی رئیس هیئت شنای استان آذربایجان شرقی ضمن خیرمقدم به آقای سمیع زاده وتشکروقدردانی از همکاری وهمراهی اداره کل ورزش وجوانان استان وفدراسیون شنای جمهوری اسلامی ایران،با اشاره به عملکرد ۶ماهه دوره سرپرستی هیئت شنای استان گفت: در اولین گام ساماندهی وضعیت موجود هیات در راس امور قرار گرفت و برای ۲۶ عضو هیات شرح وظایف تعریف شد.
وی برگزاری رقابتهای شنا در استان را در ۳ شکل برشمرد و افزود : رقابتهای استانی به صورت جشنواره ای ، انتخابی و لیگ استانی برگزار میشود که در شش ماه گذشته ۴ دوره جشنواره ، ۱۲ مورد رقابهای انتخابی استان ، ۳ مورد لیگ شنا و واترپلو که در حال برگزاری است و ۱۴ مورد اعزام به رقابتهای مختلف کشوری داشته ایم.
وی افزود : حاصل ۱۴ اعزام به رقابتهای کشوری ۸۰ مدال در شنا ، شیرجه و واترپلوی کشور بوده که ۱۴ طلا ، ۱۴ نقره و ۱۰ برنز از آن شنا ، ۱۷ طلا ، ۱۳ نقره و ۵ برنز حاصل رشته شیرجه و ۵ عنوان قهرمانی تیمی و یک دومی و یک سومی تیمی بوده است.
رئیس هیئت شنای استان درتشریح اهداف وسیاستهای ۴سال آینده خود گفت: قرار گرفتن در بین ۳ استان برتر کشور و اخلاق مداری و توسعه همگانی و قهرمانی شنای استان در اولویت کاری هیات در ۴ سال اینده قرار دارد.
وی همچنین اضافه کرد : در ۴ سال آینده با پیروی از سیاستهای کلان فدراسیون شنا و در چارچوب سیاستهای اداره کل ورزش و جوانان استان از تمام ظرفیت ها ی موجود و نیروهای مفید برای اعتلای شنا ف شیرجه و واترپلوی استان تلاش خواهد شد.
فیروزی در ادامه بیان کرد : در ۴ سال آینده یکی از مهمترین اهداف ما پیگیری اتمام استخر۵۰ متر و قهرمانی و استخر اختصاصی شیرجه در تبریز و برگزاری رقابتهای بین المللی منطقه ای خواهد بود.
درادامه مسئولین کمیته های مسابقات،شیرجه آقایان وبانوان،شناآقایان وبانوان،واترپلوآقایان وبانوان،شنای موزون، آموزش، داوران، پیشکسوتان، شهرستانها،همگانی،ارزشیابی،استعدادیابی ،روابط عمومی،امورمالی،آبهای آزادودبیرخانه به همراه اعضای هیئت رئیسه،رئیس،دبیرونائب رئیس هیئت به شرح اقدامات انجام گرفته درحوزه خود شده وبه بیان مشکلات ونیازهای کمیته های مربوطه پرداخته واز دبیرفدراسیون شنای کشور خواستاررسیدگی به این مشکلات شدند.
دراین جلسه سمیع زاده دبیرفدراسیون شنای کشورپس ازاستماع گزارشات ومشکلات مسئولین کمیته های شنای استان گفت:درصدد هستیم صدورمجوزاستخرهای خصوصی ازطریق هیئت های شنای استانها صورت پذیرد ومربیان استخرهای خصوصی ازهیئت های استانی گواهی سلامت جهت فعالیت دریافت نمایند.
دبیرفدراسیون شنای کشور با اشاره به برگزار کلاسهای آموزشی گفت:یکی ازمهمترین راههای درآمد زایی برای هیئتهای شنای استانها برگزاری کلاسهای آموزشی مربیگری وداوری میباشد تاعلاوه بر ارتقای دانش مربیان وداوران ،بتوانند بخشی از مشکلات مالی خود رانیزحل نمایند.
سمیع زاده گفت:ما درشرایط کنونی راهی جزپرورش وافزایش مربیان با دانش وآشنا به علم روز نداریم وباید جهت افزایش قهرمانان ونخبگان این رشته ورزشی تعدادمربیان خودراافزایش دهیم تا تعدادورزشکارانمان نیز بیشترشود.
وی اشاره کرد:شنا یک تکنولوژیست والان دردنیا ودرمسابقات جهانی از شنا بعنوان یک تکنولوژی یاد میشودکه همه قهرمانان بزرگ شنای جهان بخوبی به این امرواقفند وبااستفاده از این تکنولوژی سعی درکسب عناوین برترجهانیند.
وی بااشاره به پتانسیل بالای شنا،شیرجه وواترپلواستان خواستار همکاری تمامی نیروهای علاقمند،تحصیل کرده وباتجربه درهیئت جدیداستان شده وازهمراهی اداره کل ورزش وجوانان باهیئت استان با نیکی یادکرده وازآقای اسبقیان تشکرکردند.
دبیرفدراسیون کشور درپایان صحبتهای خود برای تمامی جامعه ورزشی شنا بخصوص مربیان وداوران وورزشکاران آرزوی پیروزی وموفقیت کرد.
درپایان سفر یکروزه سمیع زاده دبیرفدراسیون شنا،شیرجه وواترپلوجمهوری اسلامی ایران به تبریز یک دوره کلاس توجیهی برای مربیان فعال شنای استان به مدرسی وی برگزارگردید.
درآخرین برنامه سفر یکروزه دبیرفدراسیون شنا،شیرجه وواترپلوجمهوری اسلامی ایران به تبریز وپس ازشرکت درمجمع عمومی جهت انتخاب رئیس جدید وبازدید ازپروژه استخرشیرجه میرداماد وهمچنین حضوردرجلسه هماهنگی اعضای هیئت شنای استان ،سمیع زاده درکلاس توجیهی مربیان فعال شنای استان حضور یافت.
این کلاس باحضور۴۰ نفر ازمربیان فعال آقایان وبانوان مربی عصرروزسه شنبه اول بهمن ماه دراستخرمیرداماد برگزارگردید.
اصول تمرین،نحوه آماده سازی شناگران برای رویدادهای مختلف ورزشی،بدنسازی درورزش شنا،شرح وظایف مربیان بادرجات مختلف مربیگری ازاهم موارد عنوان شده درکلاس توجیهی بود.
درپایان کلاس نیز پرسش وپاسخ شرکت کنندگان باآقای سمیع زاده انجام گرفت.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب