سمیع‌زاده: حضور کویتی‌ها در ایران سود ورزشی و اقتصادی دارد

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: حضور تیم ملی شنای کویت در تهران سود ورزشی و اقتصادی دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و به نقل از خبرگزاری فارس : محسن سمیع‌زاده در مورد برگزاری اردوی تدارکاتی تیم ملی شنای کویت در تهران اظهار داشت: کشور مان دارای جذابیت‌های فراوانی است و می‌تواند توریست‌های زیادی را جذب کند. یکی از مقوله‌هایی که این روزها در صنعت ورزش بسیار حائز اهمیت است و در ایران کمتر به آن توجه می‌شود همین موضوع جذب توریست ورزشی است.
وی ادامه داد: همانطور که ایرانی‌ها برای آماده‌سازی خود به کشورهای خارجی می‌روند، ما هم باید پذیرای کشورهای مختلف باشیم. در همین راستا فدراسیون شنا برنامه‌ای را در دستور کار خود قرار داد که آن هم انعقاد پروتکل‌های ورزشی بین کشورهای همسایه است. در این برنامه‌ها تیم‌های مختلف به کشور ما می‌آیند و ما هم به کشور آنها سفر می‌کنیم.
دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درمورد فواید این برنامه خاطرنشان کرد: وقتی تیمی از کشور ما خارج می‌شود تمام هزینه‌ها باید از طریق منابع ارزی تامین شود. وقتی این شرایط برای تیمی در کشور ایران برپا شود هزینه‌ها ریالی می‌شود و تیم‌ها مجبور می‌شوند در ایران هزینه‌هایی را پرداخت کنند و این موضوع برای اقتصاد کشور هم مفید خواهد بود.
سمیع‌زاده افزود: تیم ملی شنای کویت با ۴۲ نفر وارد تهران شده است و از ۱۰ بهمن تا ۲۳ بهمن ‌ماه در استخر ۹ دی تمرین می‌کنند. تمام رده‌های سنی کویت به ایران آمده‌اند و قرار است در تاریخ ۲۲ بهمن یک دیدار دوستانه بین برخی تیم‌های استانی با کویت برگزار شود.
وی درخصوص لوتوس‌برند مولر آلمانی که قرار است هدایت تیم ملی واترپلو را برعهده بگیرد خاطرنشان کرد: پس از اینکه مالارا با چینی‌ها به توافق رسید ما هم مذاکراتی را با چند مربی آغاز کردیم و در نهایت توانستیم با مولر به توافق برسیم. وی مربی با کلاسی است و هدایت تیم ملی آلمان را هم برعهده داشته است. مولر قرار است ۲۸ بهمن به ایران بیاید تا از امکانات کشورمان بازدید کرده و احتمالاً قرار خود را نهایی کند.
دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: مولر قطعاً به ایران می‌آید و از طرف ما جمع‌بندی‌های نهایی صورت گرفته است و تنها منتظر نظر لوتوس آلمانی هستیم. قول می‌دهم بیت‌المال به هدر نرود و قراردادی منطقی و عقلانی را با وی ثبت کنیم تا از دانش وی بهره ببریم.
سمیع‌زاده درمورد اینکه سن وی ۶۱ سال است و آیا این موضوع یک نقطه ضعف محسوب می‌شود یا خیر، تصریح کرد: متاسفانه در کشورمان خیلی به بازنشستگی و پیشکسوتی حساس هستیم. پیشکسوتان ورزشی کوله‌باری از تجربه هستند و در هیچ جای دنیا بازنشستگان را کنار نمی‌گذارند. برای مثال سرالکس فرگوسن را می توانم نام ببرم که در سن حدود ۸۰ سالگی هنوز هم یکی از اسطوره‌های منچستر است. من فکر می‌کنم لوتوس برند مولر هم می‌تواند مانند فرگوسن باشد و برای ایران افتخار کسب کند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا برای انتخاب سرمربی تیم ملی زمان زیادی را از دست ندادیم، اظهار داشت: خیر؛ خوشبختانه ما لیگ برتر واترپلو داریم که به نظر کارشناسان از کیفیت بالایی هم برخوردار است. کمتر بازیکن خوبی را داشتیم که در لیگ حضور نداشته باشد. نظم مسابقات هم بسیار مناسب بود و بازیکنان در این ایام هم تمرینات را پیگیری می‌کردند و آمادگی خوبی دارند. البته اگر سرمربی هم انتخاب می‌کردیم وی نمی‌توانست با بازیکنان تمرین کند، چراکه آنها در اختیار باشگاه‌های خود هستند.
انتهای پیام/

image_printپرینت مطلب