دبیر فدرسیون

سمیع زاده: میزبانی فیناترافی یک فرصت ملی است

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با اشاره به برگزاری مسابقات توسعه جهانی واترپلو در ایران گفت: این مسابقات فرصت خوبی برای کشور ایران است و در واقع یک فرصت بزرگ ملی است.

پرتو جغتایی:

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، آنا نوشت:

محسن سمیع زاده درباره مسابقات توسعه جهانی واترپلو، (فیناتراپی) اظهار کرد این مسابقت هر ساله از سوی فدراسیون جهانی شنا FINA برگزار می‌شود. ایران میزبانی این رقابت‌ها را بر عهده دارد اما برگزاری این مسابقات در واقع زیر نظر فدراسیون جهانی است.

وی با بیان این که مجموعه فدراسیون و شخص محسن رضوانی رایزنی‌های متعددی برای اخذ این میزبانی کرده است، گفت: خوشبختانه موفقیت در گرفتن این میزبانی با دیپلماسی خوب وزیر خارجه ایران در مذاکرات همزمان شد و این همزمانی را می‌توان به فال نیک گرفت.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و و اترپلو این مسابقات را یک فرصت ملی برای نشان دادن توانمندی‌ها و توسعه کشور ایران عنوان کرد و افزود: «نگاه خانواده جهانی شنا در طول مدت برگزاری این مسابقات به ایران معطوف می‌شود. بر همین اساس باید تمام تلاش خود را به کار ببریم که بهترین شرایط را در میزبانی فراهم کنیم تا همه چیز به بهترین شکل رخ دهد. این میزبانی یک افتخار ملی است که باید از آن به نحو احسن استفاده کنیم.»

سمیع زاده درباره معضلات مالی در راه این میزبانی و جذب اسپانسرها گفت:« کمیته بازاریابی فدراسیون در صدد هستند تا با جذب اسپانسرهای قوی بتوانیم این مسابقات را به نحو عالی برگزار کنیم. با چند ارگان و شرکت صحبت کرده‌ایم اما هنوز به توافق نهایی نرسیدیم. وزارت ورزش هم سکان دار اصلی این مسابقات است و مبلغی اضافه بر بودجه مصوب در نظر گرفته است تا در این میزبانی به بهترین شکل عمل کنیم.»

وی با اشاره به اهمیت این مسابقات، گفت: «در این دوره از مسابقات توسعه جهانی واترپلو ۴ کشور از قاره آمریکا، ۴ کشور از قاره اروپا، ۳ کشور از آسیا ، ۲ کشور از آفریقا و یک کشور از استرالیا حاضر خواهند بود و به رقابت با هم خواهند پرداخت. تیم ایران هم در تلاش است که بهترین نتیجه را کسب کند و با برترین نفرات در این مسابقات حاضر شود. هدف اصلی تیم ملی واترپلو ایران در این مسابقات رفتن ری سکو است.»

سمیع زاده در پایان از برگزاری تورنمنت چهارجانبه واترپلو با حضور تیم‌های داخلی خبر داد و گفت: «برای این که شرایط میزبانی و استخر مسابقات را پیش از آغاز رسمی فیناتراپی تست کنیم، مسابقاتی را برگزار خواهیم کرد. در این مسابقات چهار تیم جوانان ایران، دانشگاه آزاد، فولاد مبارکه سپاهان و تیم ملی بزرگسالان حاضر خواهند بود و از ۲۲ اردیبهشت آغاز خواهد شد.»

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب