شناگران نوجوان ایران در کمپ تمرینی قطر

نمایندگان شنای ایران که برای شرکت در اردوی مشترک در قطر به سر می برند از شرایط این اردو ابراز رضایت کردند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ کمیته المپیک آسیا جهت بالا بردن سطح آمادگی و علاقه مند ساختن جوانان کشورهای آسیایی به ورزش شنا با هماهنگی کمیته های ملی المپیک، اقدام به برگزاری یک دوره اردوی تخصصی مشترک شنا در کشور قطر کرده است.
عباسعلی کشتکار سرمربی تیم ملی که شناگران نوجوان ایران را در این اردو همراهی می کند در رابطه با این کمپ تمرینی گزارشی به شرح زیر ارسال کرده است:
همانطور که مستحضرید شورای المپیک آسیا (OCA) بر اساس فلسفه کمیته بین المللی المپیک (IOC) در جهت رشد وتوسعه رشته های ورزشی تحت پوشش در قاره های مختلف اقدام به بر گزاری کمپ های تمرینی برای ورزشکاران ومربیان همراه و معرفی شده می کند. سال ۲۰۱۴ در قاره کهن آسیا نیز از تاریخ ۲۷خردادماه لغایت ۹ تیرماه کمپ تمرینی و مسابقه ای بین المللی سازماندهی شد. در این دوره ۳۲ تیم و بیش از ۱۰۰ شناگر حاضر هستند.
در این کمپ که زیر نظر OCA برگزار می شود از مدرسین ومربیان اعزامی ازطرف fina در جهت بهبود دانش آکادمیک شناگران ومربیان استفاده می شود. افراد اعزامی فینا در طی تمرینات وکلاسهای خاص بر کیفیت امور نظارت دارند و استانداردهای لازم را اجرا می کنند.
القای فلسفه مثبت اردوها ولزوم زندگی و تعامل با دیگر شناگران کشورها وحتی مربیان از جمله نکات ارزشمند است.
در این دوره ۳۲ کشور از قاره کهن آسیا که نیمی از جهان را فرا گرفته به اتفاق شناگران زبده هرکشور به گروهای شناگران سرعتی از ۵۰متر تا ۲۰۰ متر واستقامتی از ۴۰۰ مترتا ۱۵۰۰ متر تقسیم شدند. سپس آن ها را درگروه های کرال روها، قورباغه روه، پروانه روها ومختلط روها تقسیم کردند ومربیان حاظر را نیز بر اساس علاقه واشتیاق شخصی برای شناگران که از قبل تقسیم شده بودند قرار دادند تا تمرینات تخصصی تر اجرا شود.
اجرای تمرینات هماهنگ گرم کردن در خشکی (dry land) پیش از ورود به اب وتمرینات استرچی بعد از خروج از اب برای سرد کردن هرچه بهتر زیر نظر مربیان اعزامی از fina اجرا می شود. اصول پایه درتشکیل هر محل تمرینی که باید رعایت شود، حقوق مدنی شناگران و…به شناگران آموزش می دهند.
در طی این دوره مربیان را نیز هرروز وبصورت فشرده تحت آموزش های مورد نظر fina قرار می دهند. این آموزش ها شامل بحث های تکنیکی، تمرینی وحوزه های متابولیسم انرژی، ضربان قلب، تست های هوازی وبی هوازی برای شناگران ودوره بندی فصول اموزش وصحبت است.
علاوه بر وضعیت خوب هتل وغذا نحوه تعامل وبرخورد نیز فوق العاده صمیمانه ودلچسب است.
سامان سپید دست و بنیامین قره حسنلو شناگران نوجوان ایران به همراه عباسعلی کشتکار سرمربی تیم ملی از تاریخ ۲۷ خرداد لغایت ۹تیر در کمپ تمرینی قطر حضور دارند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب