شناگر ۲۰ساله ژاپنی مدال‌آورترین ورزشکار اینچئون شد

با پایان بازی های آسیایی اینچئون و نگاهی به جدول مدال‌آورترین ورزشکاران، شناگر ژاپنی "کوسوکه هاگینو" با چهار طلا، یک نقره و دو برنز در صدر جدول مدال آورترین ها دیده می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ این دوره از بازی های آسیایی با نمایش خوب ورزشکاران چین و ژاپن در رشته شنا به پایان رسید. پس از اتمام این رقابت ها نگاهی به جدول مدال آورترین ورزشکاران از تأثیر رشته ورزشی شنا در جدول مدالی خبر می دهد.

در این جدول “کوسوکه هاگینو” ۲۰ ساله پدیده شنا ژاپن در صدر دیده می شود. این شناگر با کسب چهار طلا، یک نقره و دو برنز و مجموع هفت مدال نمایش فوق العاده ای داشت. او در این رقابت ها در ماده های ۲۰۰متر آزاد، ۲۰۰متر مختلط انفرادی، ۴۰۰متر مختلط انفرادی و ۴ در ۲۰۰متر آزاد تیمی نشان طلا کسب کرد.

او همچنین یک نقره در ماده ۴۰۰متر آزاد و دوبرنز در ماده‌های ۱۰۰ و ۲۰۰متر کرال پشت برای کشورش به ارمغان برد. پس از او “نایونگ لی” کره ای در رشته بولینگ با شش مدال دیده می شود و در رده سوم “زتائو نینگ و “دو شن” شناگر به همراه  “جینان” ژیمناست هر سه با کسب چهار مدال طلا قرار دارند.

در این جدول از بین ۲۰ ورزشکار برتر ۱۰شناگر و یک شناگر موزون دیده می شوند. پس از شنا ژیمناستیک، بولینگ، تنیس و تیراندازی هم در جدول مدال آوران وضعیت خوبی دارند. این موضوع از اهمیت و اعتبار بالای رشته ورزشی شنا خبر می دهد. اعتباری که شاید در بسیاری از تحلیل ها و محاسبات کارشناسان داخلی منظور نمی شود.

 

*جدول پنج مدال آور برتر بازی های آسیایی اینچئون:

ردیف

رتبه نام و نام خانوادگی کشور رشته ورزشی تعداد مدال
۱ ۱ کوسوکه هاگینو ژاپن شنا

هفت مدال (چهار طلا، دو نقره و یک برنز)

۲

۲ “نایونگ لی” کره جنوبی بولینگ شش مدال (چهار طلا، یک نقره و یک برنز)

۳

۳ جینان ژائو چین ژیمناستیک چهار مدال (چهار طلا)
۴ ۳ زتائو نینگ چین شنا

چهار مدال (چهار طلا)

۵ ۳ دو شن چین شنا

چهار مدال (چهر طلا)

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب