شنا بین رشته‌های مظلوم هم مظلوم است/قرارداد یک فوتبالیست ۴۰۰ برابر من است!

شناگر جوان تیم ملی با بیان اینکه شنا رشته مظلومی است، گفت: فصل گذشته قراردادی امضا کردم که امسال یک فوتبالیست هم سن من ۴۰۰ برابر آن پول را دریافت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، افشین عسگری در گفتگو با خبرنگار ورزشی فارس «توانا»، درباره دوبار شکستن رکورد ملی شنا اظهار داشت: حدود یک ماه پیش در مسابقات کاپ مالزی حضور داشتیم و در دو نوبت صبح و عصر توانستم رکورد ملی را جابجا کنم.

وی ادامه داد: برای شکستن رکورد ملی حدود دوسال برنامه‌ریزی کرده بودم. در رقابت‌های لیگ هم به این رکورد نزدیک شدم، اما نتوانستم رکوردشکنی کنم. قبل از اعزام به مالزی تمرینات بسیار خوبی برگزار کردیم و توانستم به دلیل تمرینات مناسب عملکرد خوبی هم داشته باشم.

شناگر جوان تیم ملی در مورد یورگ وویت سرمربی آلمانی تیم ملی خاطر نشان کرد: وویت مربی سرشناس و خوبی است. پس از رقابت‌های مالزی با وی تمرینات را آغاز کردیم و فصل جدید تمرینات را هم باید با وی سپری کنیم. زمان کمی با وویت تمرین کرده‌ام و نمی‌توانم خیلی در خصوص وضعیتش اظهار نظر کنم، اما در تکنیک ‌های جزیی و از نظر روانی عملکرد خوبی دارد.

عسگری که پس از ٢ بار جابجایی رکورد ملی در مسابقات کاپ آزاد مالزی از سوی فدراسیون شنا مورد تقدیر قرار گرفت و یک سکه طلا دریافت کرد، درمورد اختلاف پاداش و قرارداد بین شناگری که رکورد ملی را جابجا می‌کند با برخی بازیکنان فوتبال تصریح کرد: فوتبال با تمام رشته فرق می‌کند. شنا بین رشته‌های مظلوم هم مظلوم است و بهای زیادی به آن داده نمی‌شود. برای فصل گذشته قراردادی امضا کردم که امسال یک فوتبالیست ٢٢ ساله و هم سن من ۴۰۰ برابر آن پول می‌گیرد.

وی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات ما در شنا عدم وجود اسپانسرهای مناسب است. در طول فصل یک ورزشکار تمام مبلغ قراردادش را باید از اسپانسر بگیرد، اما متاسفانه اسپانسری برای حضور در شنا ابراز علاقمندی نمی‌کند و علت اینکار را عدم پخش تلویزیونی مسابقات شنا مطرح می‌کنند.

شناگر جوان تیم ملی گفت: با این وضعیت من چند سال آینده باید چه کار کنم؟ اگر حالا چند سال عمرم را در شنا بگذارم و رکورد ملی جابجا کنم پس از دوران حرفه‌ای‌ام کجا باید بروم؟ در مجموع آینده روشنی برای خودم نمی‌بینم.

عسگری در رقابت‌های کاپ آزاد مالزی، ابتدا در رقابت‌های مقدماتی ماده ۵۰ متر پروانه با ثبت زمان ٢۵ ثانیه ١٧ صدم ثانیه توانست رکورد قبلی این ماده را که متعلق به حمید مبرز بود را به میزان ١۶ صدم ثانیه کاهش داد تا ضمن جابجایی این رکورد ملی به فینال ماده ۵۰ متر پروانه راه پیدا کند. عسگری در بعد از ظهر همان روز در فینال ماده ۵۰ متر پروانه با ثبت زمان ٢۵ ثانیه و ٩ صدم ثانیه رکورد صبح خود را به میزان ٨ صدم ثانیه کاهش داد و به مدال نقره این ماده دست یافت.

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.