شهادت امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب تشیع تسلیت باد

سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب جعفری ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع) تسلیت باد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ حضرت امام جعفر صادق(ع) پیشوای ششم مسلمانان، در سن ۳۱ سالگی پس از مرگ پدرش به امامت رسید. امامت ایشان همزمان با سال‌های پایانی حکومت بنی امیه و سال‌های آغازین حکومت بنی عباس بود و به علت ضعف و عدم استقرار نظام سیاسی، وی فرصت بسیار مناسبی برای فعالیت فرهنگی و مذهبی به دست آورد.

امام جعفر صادق (ع)  در روز ۲۵ شوال به دست خلیفه ی عباسی، منصور دوانیقی مسموم و در مدینه به شهادت رسید. آن امام به هنگام شهادت شصت و پنج سال داشته و مدت سی و چهار سال از امامت ایشان می گذشت.حضرت را در قبرستان بقیع در کنار پدر، جدّ و امام حسن مجتبی(ع) دفن کردند.

شخصیت امام صادق(ع) به اندازه‌ای جامع و برجسته است که افزون بر شیعیان، عالمان و عارفان اهل تسنن نیز توجهی ویژه به آن حضرت داشته و برتری علمی و شخصیتی ایشان را ستوده و از آن حکایت‌ها نقل کرده‌اند. امام صادق سلام اللَّه علیه در زمان خود از دانشمند ترین فرزندان رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله بود، و در نزد خاصه و عامه مقام ارجمندى داشت، و از هیچ کدام از ائمه علیهم السلام به اندازه حضرت صادق، علم و دانش روایت نشده است.

شهادت جانسوز رئیس مذهب تشیع، ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام صادق بر عموم مسلمانان جهان تعزیت و تسلیت باد.

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب