شهرزاد کشتکار: واترپلوی بانوان باید شناخته شود

مربی تیم واترپلوی بانوان استان فارس گفت: برای رسیدن به سطح بالاتر باید بیش از این روی واترپلوی بانوان سرمایه گذاری و برنامه ریزی شود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ شهرزاد کشتکار مربی تیم واترپلوی بانوان استان فارس درباه شرایط شنای بانوان ایران اظهار کرد: من مربی تیم واترپلو فارس و از سال ۱۳۸۳ در رشته واترپلو فعالیت دارم در یکی دو سال به عنوان سرپرست تیم و در بقیه دوره ها به عنوان مربی تیم واترپلوی بانوان استان فارس بودم. از لحاظ تمرینی تیم ما در شرایط خوبی به سر می برد و در طول سال تمرین داریم. ولی به طو جدی برای شرکت در مسابقات داخلی و قهرمان کشوری سه تا چهار جلسه در هفته تمرین می کنیم.
وی ادامه داد: این رشته ورزشی برای بانوان یک رشته جدید و نوپا است و من به خاطر علاقه ای که به این رشته ورزشی دارم، آن را انتخاب کردم. هر چند این رشته ورزشی در حوزه بانوان خیلی مشکل دارد. واترپلوی آقایان نسبت به بانوان خیلی قدیمی و با سابقه است. برای واترپلوی آقایان اردوهای درون مرزی و برون مرزی زیادی گذاشته می شود. باز هم با توجه به شرایطی که داریم پیشرفت قابل قبولی داشتیم و به عنوان مربی همیشه برای قهرمانی تلاش می کنم.
مربی تیم واتر پلوی بانوان استان فارس درباره شرایط شنای بانوان با توجه به پوشش محدود خبری گفت: واترپلوی بانوان در ایران اصلا شناخته شده نیست. مسابقات چه به صورت رسمی و چه دوستانه هر سال به طور منظم برگزار می شود و کلینیک های داوری و بازآموزی اجرا می شود. یعنی واترپلوی بانوان به اندازه کافی فعالیت دارد اما در هیچ جایی اسمی از واترپلوی بانوان نیست و حتی اگر نتیجه یک مسابقه را بگویند، ۲۴ ساعت بعد نتیجه مسابقه قبلی را می گویند. در صورتی که اگر پوشش خبری داشته باشیم می توانیم اسپانسر برای تیم ها بگیریم ولی چون شناخته شده نیست هیچ کار خاصی و فعالیتی در رابطه با واترپلوی بانوان صورت نمی گیرد.
شهرزاد کشتکار درباره سطح کیفی مسابقات داخلی واترپلوی بانوان بیان کرد: سطح مسابقات داخلی خیلی بالا نیست که این هم بستگی به شرایط دارد. اما با فعالیت های صورت گرفته در یکی دو سال اخیر خیلی بهتر شده است، به طور مرتب برای واترپلو برنامه ها و کلاس هایی برگزار می شود اما واترپلوی بانوان برای پیشرفت باز هم خیلی جا دارد و حتی به سطح متوسط هم نرسیده ایم. می توان گفت که از نظر پیشرفت قابل قبول بوده ولی برای رسیدن به سطح بالاتر و شناخته شدن واترپلوی بانوان باید بیشتر از این ها روی واترپلوی بانوان سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرد. از سال ۱۳۸۴ که مسابقات واترپلو برگزار شد تا الان پیشرفت قابل ملاحظه ای را داشته است. برخلاف واترپلوی بانوان به واترپلوی آقایان خیلی اهمیت می دهند.
او در ارزیابی خود از آینده واترپلوی بانوان ایران خاطر نشان کرد: با توجه به سال کاری جدید که یک سری تغییر و تحولات در فدراسیون اتفاق افتاده، فکر می کنم که نتایج مثبتی در پی داشته باشد. برگزاری رویدادهای مختلف باعث پیشرفت سطح داوری، مسابقات و کیفیت بازی ها می شود. باز هم تاکید می کنم اگر این روند ادامه یابد ما رو به پیشرفت گام برمی داریم نه اینکه توقف داشته باشیم که در این صورت واترپلو پیشرفت چندانی نخواهد داشت.
وی در ادامه افزود: واترپلوی بانوان ایران در مقایسه با واترپلوی بانوان دیگر کشورهای اسلامی خیلی در سطح پایینی است چون کسی واترپلوی بانوان ایران را نمی شناسد که همه این ها به شرکت در مسابقات بین المللی برمی گردد.
کشتکار درباره انتظارات از فدراسیون و کمیته بانوان گفت: انتظارم این است که دوره ها و کلاس های مربیگری مدرسان بانوان را بیشتر برگزار کنند. کلاس های ارتقا سطح کیفی و همچنین کلاس های مربیگری در سطح استان ها برگزار شود. البته برای برگزارای کلاس های مربیگری درخواست هم داده شده ولی جواب درستی از فداسیون نگرفتیم. چون متقاضیان زیادی برای دوره های مربیگری داریم و امیدوارم همکاری لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب