شهرزاد کشتکار: واترپلوی بانوان به حمایت بیشتری نیاز دارد

مربی تیم واترپلوی بانوان فارس با بیان وجود پتانسیل بالای بانوان در این رشته گفت: با وجود پتانسیل خوب در بانوان واترپلوئیست به حمایت بیشتری از مسئولان نیاز داریم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ شهرزاد کشتکار مربی تیم واترپلوی بانوان فارس با مثبت ارزیابی کردن شرایط و آمادگی بازیکنان این تیم برای شرکت در رقابت های واترپلوی جام خلیج فارس گفت: خوشبختانه بازیکنان تیم فارس در بهترین شرایط و آمادگی قرار دارند و بسیار از آنها راضی هستم.

وی در مورد نحوه تمرینات این تیم افزود: در شرایط معمولی تقریباً هفته ای چهار جلسه تمرین می کنیم و هنگام مسابقات تمرینات به هفته ای شش جلسه می رسد. البته تمرینات بدنسازی نیز در این بین انجام می شود که دو ماه قبل از حضور در رقابت ها این تمرینات کم می شود تا شرایط بازیکنان حفظ شود.

مربی واترپلوی تیم فارس برگزاری رقابت های قهرمانی کشور در قالب جام را بسیار مثبت دانست و گفت: در سال های گذشته رقابت های واترپلوی بانوان به صورت قهرمانی کشور برگزار میشد. با تلاش های کمیته فنی واترپلو این رقابت ها امسال در قالب جام خلیج فارس انجام می شود. در این صورت رقابت ها در چندین مرحله برگزار می شود و این امر باعث ایجاد انگیزه برای بانوان واترپلوئیست خواهد شد.

وی در قیاس با رقابتهای واترپلوی قهرمانی کشور آقایان و بانوان یادآور شد: اگر نگاهی به رقابت های واترپلوی قهرمانی کشور آقایان که در کرمانشاه برگزار شد بیاندازیم متوجه می شویم که تنها پنج تیم در این رقابت ها شرکت کردند این در حالی است که مسابقات واترپلوی بانوان با حضور هشت تیم برگزار می شود و این نشان دهنده فعالیت بیشتر بانوان در این زمینه است. اگر مسئولان نگاه ویژه ای را به واترپلوی بانوان اختصاص دهند که آنها بتوانند در رقابت های کشورهای اسلامی شرکت کنند برای پیشرفت واترپلو گام موثری برداشته شده است.

کشتکار حمایت از واترپلوی بانوان را مهم ارزیابی کرد و افزود: ورزش بانوان به ویژه رشته واترپلو به حمایت های بیشتری نیاز دارد خوشبختانه با حضور نایب رئیس بانوان در این کمیته، واترپلو بیش از گذشته پیشرفت کرده است. البته انتخاب محسن رضوانی در راس فدراسیون و همچنین داود سلطانی در کمیته واترپلو برنامه هایی برای توسعه و معرفی بیشتر این رشته مطرح شده است که باید پیگیری شود.

وی با اشاره به روند پیشرفت واترپلوی بانوان در ایران تصریح کرد: با تمام محدودیت ها و مشکلاتی که بر سر راه این رشته قرار داشت علاقه مندان به واترپلو هرگز عقب نکشیدند و همواره برای توسعه و پیشرفت آن تلاش های بسیاری انجام دادند. تلاش برای برگزاری مسابقات که البته دو سال در این بین برگزار نشد، یکی از مهمترین چالش های سال های گذشته این رشته بود. اما با تمام مشکلات ساختیم تا به این نقطه رسیدیم. خوشبختانه استان فارس در سه رده سنی تیم دارد استان زنجان و تهران نیز به همین شکل و چند استان دیگر که امیدوارم از سال آینده رقابت ها در رده های سنی نیز برگزار شود.

انتهای پیام/

image_printپرینت مطلب