شیرجیان: اتریش و اروگوئه اصلی ترین رقبای ما هستند

کارشناس واترپلو از تیم های اتریش و اروگوئه به عنوان رقبای اصلی ایران در مرحله گروهی مسابقات توسعه جهانی نام برد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو، علی اکبر شیرجیان درباره گروه‌بندی مسابقات توسعه جهانی واترپلو(فیناترافی) بیان کرد: فکر می کنم مقابل تونس،گواتمالا و اندونزی مشکل نداشته باشیم اما با توجه به اینکه بعد از کسب حتی یک باخت، شانس قهرمانی از بین می رود، خیلی باید مراقب اتریش و اروگوئه بود. به خصوص اتریش که کادرفنی باید بازی های این تیم را ببیند و آنالیز کند. با اروگوئه نیز یک بار در اولین دوره بازی ها مصاف کرده ایم که آن ها را شکست دادیم.

وی افزود: در کل رقیب ها ناشناخته اند اما از سطح واترپلوی کشورشان می توان کمی سطح فنی تیمشان را هم حدس زد. به هر حال ما جزو چهار قدرت برتر آسیا هستیم. هرچند در سال های اخیر در بازی ها غایب بودیم ولی با توجه به پتانسیل بالای بازیکنان ایرانی، مطمئنم اگر شرکت می کردیم در بین چهار تیم برتر قرار می گرفتیم. ما مقابل مصر که قهرمان آفریقاست بازی پایاپایی داشتیم. بنابراین نباید مقابل تونس که تیم ضعیف تری نسبت به مصر است به مشکل بخوریم. البته تونس تیم دست و پا بسته ای نیست ولی می توانیم آن ها را پشت سر بگذاریم. اندونزی هم از گردونه رقابت ها کنار خواهد رفت. اما اتریش تیم اروپایی است. به هر حال اروپا مهد واترپلو محسوب می شود و تیم خطرناکی است. این آرزوی ماست که همه تیم ها را ببریم و قهرمان شویم اما اینکه در عمل چه اتفاقی می افتد بستگی به عملکرد تیم در روزهای باقی مانده تا بازی ها دارد.

کارشناس واترپلو همچنین در ارزیابی اش از گروه دیگر مسابقات خاطرنشان کرد: کویت تیم مدعی است و حتما برای رفتن روی سکو به ایران می آید. ضمن اینکه آن ها به خاطر حضور مداوم در رقابت ها امتیاز ویژه ای دارند. کویتی ها در کوران مسابقات بودند و حتی در بازی های ساحلی هم موفق شدند تیم ملی ایران را ناباورانه شکست دهند. بنابراین یکی از مدعیان این تورنمنت کویت خواهد بود. هر چند در جام باشگاه های آسیا نتوانستند عرض اندام کنند و نماینده آن ها مقابل تیم های ایرانی مغلوب شدند. تیم های دیگر حاضر در مسابقات مثل مالت و آذربایجان هم جزو تیم هایی هستند که روند رو به رشدی دارند.

شیرجیان در پایان با اشاره به اهمیت میزبانی ایران تصریح کرد: فرض کنیم خدایی نکرده تیم ملی ایران در بازی ها نتواند به مقامی دست یابد اما همین که جمهوری اسلامی ایران توانسته میزبانی بازی های مهمی را بگیرد کار بسیار بزرگی است که در زمان ریاست آقای رضوانی به وقوع پیوسته است. ایشان قطعا در جلسات خود با مسئولان فینا توانسته لابی موفقی داشته باشد که میزبانی فیناترافی را به ایران دادند. امیدوارم مسئولانی که در راس ورزش مملکت هستند نیز قدر این موقعیت را بدانند و طوری کمک کنند که نه تنها واترپلو بلکه ورزش کشور از این آزمون بزرگ سربلند بیرون بیاید.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب