صدر نشینی هاشمی نژاد مشهد در پایان مرحله اول شانزدهمین دوره لیگ شنا کشور

مرحله نخست شانزدهمین دوره مسابقات لیگ شنا کشور سال 1397 روز گذشته(جمعه) با پیشتازی شهید هاشمی نژاد مشهد به پایان رسید و تیم‌های اریس اصفهان و نفت تهران نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ دومین روز از مرحله نخست شانزدهمین دوره دوره مسابقات شنای باشگاه‌های کشور سال ۱۳۹۷ روز گذشته(جمعه) پیگیری و به پایان رسید. ۹ تیم حاضر در این رقابت‌‌ها در عصر روز دوم این مسابقات در چهار ماده ۲۰۰متر مختلط انفرادی،۱۰۰متر پروانه،۱۵۰۰متر آزاد و ۱۰۰×۴متر آزاد تیمی به آب زدند و نفرات برتر هر ماده مشخص شد. در پایان مرحله اول تیم شهید هاشمی نژاد مشهد در جایگاه اول ایستاد و اریس اصفهان و نفت تهران به ترتیب دوم و سوم شدند.
رقابت های امسال با حضور ۹  تیم و در سه مرحله برگزار خواهد شد. برگزاری هر چهار مرحله در استخر قهرمانی آزادی تهران و در دو نوبت صبح و عصر پیش بینی شده است. طبق اعلام کمیته برگزاری مسابقات مرحله دوم این رقابت‌ها چهارم و پنجم بهمن و مرحله سوم و آخر نیز دوم و سوم  اسفند ۱۳۹۷ برگزار می‌شود تا قهرمان این دوره از مسابقات مشخص شود.

استخر هاشمی نژاد مشهد، مجموعه فروشگاه‌های طلایی نیشابور، نفت تهران، نفت امیدیه، ناجیان راستین البرز، موج ایران، بانک حکمت ایرانیان، نیروی زمینی ارتش و اریس اصفهان ۹ تیم حاضر در شانزدهمین دوره لیگ شنای باشگاه‌های کشور هستند.

در حاشیه مرحله نخست لیگ شنا کشور، ۵ رکورد رده های سنی نیز جابجا شد. ابتدا علی فتحی شناگر تیم فروشگاه‌های طلایی نیشابور رکورد ماده ۵۰ متر کرال پشت را در رده سنی ۱۷-۱۵ سال بهبود بخشید. فتحی  ۵۰ متر را در زمان ۰۰:۲۷.۱۶ شنا کرد. در ادامه علی جعفری شناگر تیم نفت تهران در این مرحله از مسابقات خوش درخشید و ۴ رکورد رده‌های سنی ۱۴-۱۳ سال را جابجا کرد. جعفری در روز اول این رقابت‌ها در ماده‌های ۴۰۰ و ۸۰۰ متر آزاد موفق به ثبت رکرود جدید شد. این شناگر جوان و آینده دار استان مرکزی ۴۰۰ متر را در زمان ۴:۱۴.۲۲ و ۸۰۰ متر را در ۸:۵۱.۸۴ شنا کرد. اما جعفری در روز دوم این مسابقات باز هم رکورد شکنی کرد و رکورد ماده های ۲۰۰ و ۱۵۰۰ متر ازاد را به نام خود ثبت کرد. جعفری در حاشیه ماده ۴ در ۲۰۰ متر آزاد تیمی بعنوان شناگر نخست به آب زد و ۲۰۰ متر را در زمان ۱:۵۹.۶۴ شنا کرد تا رکورد این ماده که پیش از به نام متین سهران ثبت بود را جابجا کند. همچنین علی جعفری ۱۵۰۰ متر آزاد را در زمان ۱۶:۵۵.۰۱ شنا کرد و موفق شد رکورد این ماده را پس از ۸ سال جابجا کند.

جهت دریافت نتایج کامل مرحله اول شانزدهمین دوره مسابقات لیگ شنا کشور کلیک کنید.

 

 

 

 

رده بندی تیمی شانزدهمین دوره مسابقات شنا باشگاه‌های کشور تا پایان مرجله نخست : 

  1. شهید هاشمی نژاد مشهد با امتیاز ۱۱۶۰
  2. اریس اصفهان   با امتیاز ۱۱۲۲
  3. نفت تهران با امتیاز ۱۱۱۴
  4. موج ایران  با امتیاز ۱۰۹۴
  5. بانک حکمت ایرانیان با امتیاز ۱۰۱۴
  6. مجموعه فروشگاه‌های طلایی نیشابور با امتیاز ۹۷۴.۵
  7. نیروی زمینی ارتش با امتیاز ۸۹۹.۱
  8. ناجیان راستین البرز با امتیاز ۷۸۶
  9. نفت امیدیه

 

 

رکورد های جابجا شده مرحله نخست شانزدهمین دوره مسابقات شنا باشگاه‌های کشور:

 

رده سنی ۱۷-۱۵ سال 

ماده ۵۰ متر کرال پشت: 

  • علی فتحی  رکورد جدید ۰۰:۲۷.۱۶    (رکورد قبلی علی فتحی  ۰۰:۲۷.۱۷)

 

رده سنی ۱۴-۱۳ سال 

ماده ۲۰۰ متر آزاد :

  • علی جعفری رکرود جدید ۱:۵۹.۶۴ (رکورد قبلی متین سهران ۰۲:۰۲.۴۴)

ماده ۴۰۰ متر آزاد :

  • علی جعفری رکرود جدید ۴:۱۴.۲۲ (رکورد قبلی علی جعفری ۰۴:۲۲.۴۰)

ماده ۸۰۰ متر آزاد :

  • علی جعفری رکرود جدید ۸:۵۱.۸۴ (رکورد قبلی علی جعفری  ۰۸:۵۳.۴۳)

ماده ۱۵۰۰ متر آزاد :

  • علی جعفری رکرود جدید ۱۶:۵۵.۰۱ (رکورد قبلی آرین علیایی ۱۷:۴۶.۹۰)

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب