صربستان بار دیگر قهرمان واترپلو اروپا شد

با پایان سی و دومین دوره مسابقات واترپلو قهرمانی اروپا (بلگراد 2016)، صربستان با پیروزی در یک دیدار سنتی مقابل مونتنگرو برای سومین بار متوالی قهرمان شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سی و دومین دوره مسابقات واترپلو مردان و شانزدهمین دوره رقابت های زنان قهرمانی اروپا  دیشب (شنبه) با برگزاری مسابقات رده بندی و فینال به پایان رسید. رقابت‌هایی که از ۱۰ تا ۲۳ ژانویه (۲۰ دی تا سوم بهمن ۱۳۹۴) به میزبانی صربستان در شهر بلگراد برگزار شد.

در بخش مردان این دوره از مسابقات بار دیگر صرب‌ها شکست ناپذیر بودند. صربستان که چند وقتی است جای قدرت نمایی به هیچ کشور دیگری نمی دهد بعد از قهرمانی های متوالی در لیگ جهانی و مسابقات قهرمانی جهان فینا بار دیگر سلطه اش بر واترپلو اروپا و جهان را به رخ کشید. این هفتمین نشان طلای این کشور در مجموع رقابت های اروپا و سومین قهرمانی متوالی آن ها بود. لذت طلای آن ها وقتی بیشتر شد که در مقابل مونتنگرو، کشور تازه استقلال یافته از صربستان-مونتنگرو در دیدار فینال به آب زدند. این مبارزه جذاب و دیدنی در استخر مملو از تماشاگر  “کومبانک “با گنجایش ۱۱هزار و ۵۰۰ نفر برگزار شد و در پایان صربستان میزبان ۱۰ بر ۸ رفیق دیروز و رقیب سرسخت امروز را از پیش برداشت. مونتنگرو هم با وجود این شکست جواز حضور در المپیک ریو ۲۰۱۶ را کسب کرد.

در رده بندی کلی مسابقات قهرمانی اروپا مجارستان با ۱۲ طلا صدرنشین است. کشوری که امسال به مقام سوم بسنده کرد. در دیدار رده بندی مجارستان ۱۰-۱۳ یونان را شکست داد تا ناکامی‌اش در کسب مدال طلا حداقل دو سال دیگر طول بکشد. مجارها آخرین بار در سال ۱۹۹۷ تاج قهرمانی اروپا را بر سر گذاشته بودند.

با این حساب تا کنون واترپلوئیست‌های  صربستان، مونتنگرو، یونان، برزیل (میزبان)، آمریکا، کرواسی، استرالیا و ژاپن بلیط المپیک ریو را رزرو کرده اند. تنها چهار جایگاه دیگر باقی مانده است. سهمیه قاره آفریقا محفوظ است و تیم های نام آشنایی همچون مجارستان، ایتالیا، روسیه و اسپانیا باید از ۱۵ تا ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ در مسابقات انتخابی جهانی برای صعود به المپیک آخرین شانس خود را امتحان کنند.

شانزدهمین دوره رقابت های قهرمانی اروپا زنان هم با معرفی مجارستان به عنوان قهرمان تمام شد. در این بخش مجارستان، هلند، ایتالیا و اسپانیا به ترتیب اول تا چهارم شدند.

رده بندی نهایی سی و دومین دوره مسابقات قهرمانی مردان اروپا: 

بلگراد/ ۲۰ دی تا سوم بهمن ۱۳۹۴

  1. صربستان
  2. مونتنگرو
  3. مجارستان
  4. یونان
  5. اسپانیا
  6. ایتالیا
  7. کرواسی
  8. روسیه
  9. فرانسه
  10. رومانی
  11. آلمان
  12. هلند
  13. اسلوواکی
  14. گرجستان
  15. مالت
  16. ترکیه

 

نتایج روز پایانی:

سوم بهمن ۱۳۹۴

  • فینال: صربستان ۱۰ – مونتنگرو ۸
  • رده بندی: مجارستان ۱۳ – یونان ۱۰
  • پنجم و ششم: اسپانیا ۸ – ایتالیا ۷
  • هفتم و هشتم: کرواسی ۱۳ – روسیه ۵
  • ۹ و ۱۰: فرانسه ۱۲ – رومانی ۶
  • ۱۱ و ۱۲: آلمان ۹ – هلند ۷

 

 

image

انتهای پیام

 

 

 

image_printپرینت مطلب