صربستان و کرواسی فینالیست شدند

صربستان و کرواسی به دیدار نهایی سوپرفینال لیگ جهانی واترپلو 2015 راه یافتند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ چهره چهار تیم برتر سوپرفینال لیگ جهانی واترپلو ۲۰۱۵ با برگزاری چهار دیدار روز گذشته (شنبه) مشخص شد. در بازی های دیروز تیم های صربستان و کرواسی به ترتیب با غلبه بر برزیل و امریکا فینالیست شدند. علاوه بر این دو مسابقه چهار تیم دیگر هم برای مشخص کردن رده های پنجم تا هشتم با هم دیدار کردند.

در نخستین بازی استرالیا و چین به مصاف هم رفتند. این دیدار یک طرفه در آخر با شکست نماینده آسیا همراه شد و استرالیا با نتیجه ۱۳ بر ۳ چین را از پیش رو برداشت. در دومین بازی عصر دیروز مجارستان مقابل ایتالیای میزبان به آب زد. تیم ملی مجارستان نایب قهرمان دوره پیش که با شکست ها و پیروزی های عجیبش همه را شگفت زده کرده اینبار مطابق پیش بینی ها رفتار کرد و ایتالیا را ۱۰ بر ۵ از پیش رو برداشت.

دو مسابقه دیگر برای مشخص کردن فینالیست ها بود. صربستان در نخستین مسابقه ماقبل فینال مقابل برزیل پدیده این دوره از مسابقات صف آرایی کرد. صرب ها در این مسابقه هم پرقدرت ظاهر شدند و با نتیجه ۱۳ بر ۹ به عنوان نخستین فینالیست شناخته شدند. در مسابقه آخر دیروز هم امریکا مقابل کرواسی به آب زد. امریکا که سه مسابقه نخست خود را باخته بود در دیدار برابر مجارستان شگفتی ساز شد و با کسب یک پیروزی به جمع چهار تیم برتر راه یافت. تیم کرواسی در این مسابقه کار چندان سختی نداشتند و با نتیجه ۱۱ بر ۶ پیروز از استخر مسابقه خارج شدند. با این نتیجه کرواسی حریف صربستان در دیدار نهایی شد و امریکا باید مقابل برزیل مسابقه رده بندی را برگزار کند.

نسخه ۲۰۱۵ سوپرفینال لیگ جهانی واترپلو از سه‌شنبه (دوم تیر ۱۳۹۴) با حضور هشت تیم راه یافته به این مرحله آغاز شده است. این رقابت ها به مدت شش روز در شهر برگامو ایتالیا با حضور تیم های “صربستان، مجارستان، کرواسی، برزیل، چین، امریکا، استرالیا و ایتالیا” برگزار می‌شود.

 

 

نتایج مسابقات روز پنجم:

شنبه (۹۴/۴/۶)- مرحله نیمه نهایی

استرالیا۱۳ – چین۳
ایتالیا۵ – مجارستان۱۰
برزیل۹ – صربستان۱۳
کرواسی۱۱ – امریکا۶

 

برنامه مسابقات روز پنجم:

یکشنبه (۹۴/۴/۷)- فینال

ایتالیا – چین (رده بندی هفتم و هشتم)

استرالیا – مجارستان (رده بندی پنجم و ششم)

برزیل – امریکا (رده بندی)

صربستان – کرواسی (فینال)

 

انتهای پیام

 

 

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.