صفابخش: مدال آسیایی، استقبال از واترپلو را چند برابر کرده است

داور بین المللی واترپلو گفت: استقبال از رشته واترپلو بعد از کسب مدال آسیایی چند برابر شده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ امیرحسین صفابخش داور بین المللی واترپلو و نماینده جامعه داوری واترپلو ایران در بازی های آسیایی در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت رشته واترپلو بعد از کسب مدال برنز آسیایی گفت: مدال برنز آسیا اتفاق بسیار خوبی بود که برای واترپلو افتاد. قبل از این رشته های آبی از جمله واترپلو فقط در فصل گرم سال مورد استقبال قرارمی گرفت اما امسال پس از کسب مدال آسیایی و با پایان یافتن تابستان استخر شیرودی همچنان شاهد حضور خانواده ها و تمایل آن ها برای فعالیت فرزندانشان در رشته واترپلو است.

چند هفته گذشته نیز لیگ زیر ۱۶ سال برگزار شد که با استقبال خوب تماشاگران روبرو شد. کادر فنی تیم ملی و ملی پوشان نیز به تماشای این رقابت ها آمدند.

صفابخش اضافه کرد: علاوه بر این پس از بازی های آسیایی زمینه حضور چند بازیکن در لیگ های خارجی فراهم شده است و فرصتی را ایجاد کرده است تا بازیکنان ایرانی با بازیکنان قدر دنیا هم بازی شوند.

او به تاثیر کار گروهی در رسیدن واترپلو به مدال اشاره کرد و ادامه داد: در تمرینات تیم ملی در داخل کشور من به همراه چند نفر دیگر داوری مسابقات و تمرینات را بر عهده می گرفتیم و در زمان های کوتاه نکات داوری از جمله صحبت نکردن با داور، پرخاش و اعتراض نکردن و موضوعات دیگر را به ملی پوشان توضیح می دادیم. همین اتفاق باعث شد بازیکنان در بازی های آسیایی که دیدارها حساسیت بسیار بالایی داشت، هیچ برخوردی با داور نداشته باشند و همه قوانین را رعایت کنند.

داور بین المللی واترپلو درباره نحوه انتخابش برای حضور در بازی های آسیایی جاکارتا بیان کرد: سال گذشته در بازی های جهانی جوانان در صربستان قضاوت هایی را انجام دادم که خوشبختانه نمره های خوبی گرفتم. همین اتفاق رزومه خوبی شد تا کمیته فنی واترپلو و کمیته داوران مرا برای این رقابت ها انتخاب کند. من به همراه داورانی که کشورهایشان در بازی های آسیایی نماینده داشت و ۴  داور بی طرف از استرالیا، رومانی، یونان و کرواسی داوری رقابت ها را بر عهده داشتیم. داوران بی طرف تجربه حضور در المپیک ریو را نیز داشتند.

صفابخش تصریح کرد: بازی افتتاحیه و چند دیدار دیگر را داوری کردم که مهم ترین آن دیدار سنگاپور و کره برای کسب جایگاه پنجمی بود که به پنالتی کشیده شد.

او درباره سطح تیم های حاضر دربازی های آسیایی خاطرنشان کرد: من از نزدیک شاهد مسابقات بودم. سطح مسابقات و حساسیت ها بسیار بالا بود. به طوری که بازی های زیادی پایاپای پیش می رفت. تیم های ژاپن، چین و کره جنوبی برای کسب سهمیه  جهانی و ارتقای رنک خود با ترکیب کامل پا به این رقابت ها گذاشته بودند.

 

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب