اینچئون

عباسعلی کشتکار: بازی های آسیایی آغاز مسیر پیشرفت شنا است

سرمربی تیم ملی شنا ایران با اشاره به احتمال جابجایی چند رکورد ملی در بازی های آسیایی اینچئون گفت: بازی های آسیایی پایان راه ما نیست بلکه شروع مسیر برای پیشرفت و شکوفایی شنا است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ عباسعلی کشتکار سرمربی تیم ملی شنا ایران در آستانه بازی های آسیایی درباره آخرین وضعیت آمادگی تیم ملی شنا اظهار کرد: ما در حال اعزام به بازی های آسیایی اینچئون هستیم. شناگران با تمام تلاش در این چند ماه تمرین کرده اند.کادر فنی و فدراسیون زحمت زیادی کشیده اند تا تیم را در شرایط خوب و اوج آمادگی به بازی ها اعزام کنند. کادر تیم ملی و بازیکنان از روند تمرینی راضی هستند. اگر مشکل خاصی پیش نیاید به هدف های در نظر گرفته شده که کشورمان، فدراسیون و ورزشکاران به آن نیاز دارند، دست خواهیم یافت.

سرمربی تیم ملی شنای ایران تاکید کرد: تنها نکته خیلی مهمی که باید به آن توجه کنیم، آمادگی روانی شناگران است. از لحاظ بدنی مشکل خاصی نداریم شناگران در اوج آمادگی قرار دارند. باید برای بحث انگیزشی و اراده و روانشناختی آن ها تا زمان برگزاری مسابقه برنامه داشته باشیم. نتایجی که در رشته های دیگر کسب می شود روی ورزشکاران شناگر نیز تاثیر روانی دارد.

عباسعلی کشتکار درباره رکوردزنی شناگران عنوان کرد: تلاش کادر فنی این بوده که چهار یا پنج تا از رکوردهای ملی در بازی ها جابه جا شود. امیدواریم این اتفاق حاصل شود. شرایط مسابقه در اینچئون برای ما متفاوت است. حتی مزه و املاح آب در تغییرات رکوردها تاثیر دارد. شرایط مسابقه، سکو و حتی شرایط فیزیکی و سخت افزاری استخر با اینجا فرق دارد که در روند برنامه های شناگران و کادر فنی تاثیرگذار است. قسمت تجهیزات فدراسیون جهانی و آسیا تمام اشکالات را مرتفع کرده اند.

او اشاره کرد: دنبال بهانه نیستیم. این ها نکاتی هستند که تمام تیم ها به آن توجه دارند و سعی کرده اند که به استانداردها نزدیک شوند و تیم ملی شنای ایران نیز یکی از آن است.

کشتکار خاطر نشان کرد: بازیکنان تیم ملی در یک رویداد بزرگ و خیلی مهم شرکت می کنند. بعضی از شناگران اولین بار است که در این رقابت ها شرکت می کنند. اگر شناگران شرایط روانی خوبی داشته باشند حتی در انفرادی هم می توانیم فینالیست شویم. در تیمی هم امیدواریم به فینال راه پیدا می کنیم.

سرمربی تیم ملی درباره تاثیر اردوهای تمرینی گفت: تورنومنت مجارستان و تمام اردوهای داخلی که در تهران و شیراز برگزار شد بسیار موثر بودند. اردوهای مختلف شناگران را با محیط های مختلف آشنا می کند، تجربه فردی را بالا می برد و در عین حال توانایی های آن ها را بالا می برد. مسابقات آسیایی پایان راه ما نیست. بلکه شروع مسیر ما است. مسیر شنا به سال ها وقت نیاز دارد.

او در پایان گفت: حمایت فدراسیون و تمام  کسانی که ما را یاری می کنند، نقطه قوتی برای تیم ملی شنا است.

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.