عباسعلی کشتکار: ترکیب تیم ملی را براساس اهداف کمیته ملی المپیک انتخاب کردیم

سرمربی تیم ملی شنا ایران گفت: هدف مورد نظر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این است که کسانی را به بازی های آسیایی اعزام کنند که رکوردهایشان به رکوردهای ملی نزدیک تر باشد یا بتوانند رکوردهای ملی را جابجا کرده و به فینال مسابقات انفرادی و تیمی راه یابند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ عباسعلی کشتکار سرمربی تیم ملی شنا ایران درباره آخرین تغییرات و نفرات اصلی اعزام به بازی های آسیایی اظهار کرد: ما تمرینات خود را از اول بهمن ماه سال قبل با ۴۰ نفر شروع کردیم. قرار نبود که این افرادی که در اردو شرکت می کنند، همه آن ها به بازی های آسیایی اعزام شوند. در همه دنیا این محدودیت شرکت در بازی ها وجود دارد. اردوها محدودیت خاص خودشان را دارند ولی اعزام ها محدودیت هایی دارند که در اختیار فدراسیون نیست بلکه از طرف وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است.
سرمربی تیم ملی ایران اشاره کرد: اردوی تیم ملی در تهران و شیراز ادامه پیدا کرد و به تدریج تعداد شناگران حاضر در اردو از ۴۰ نفر به ۱۰ نفر رسید و اعلام کردیم که این ۱۰ نفر آخرین غربالگری هستند. در اردوها به شناخت کاملی از وضعیت شناگران دست یافتیم و سعی کردیم بهترین نفرات را انتخاب کنیم.
او ادامه داد: فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش ۱۰ نفر را به شش نفر تقلیل دادند. در اردوی برون مرزی در مجارستان با هفت شناگر شرکت کردیم. در این اردو شش نفر از بزرگسالان که برای بازی های المپیک و آسیایی در اولویت بودند و یک نفر از جوانان را که توانسته بود قابلیت های خودش را در سطح جوانان به خوبی نشان دهد، را به اردو دعوت کردیم.
عباسعلی کشتکار درباره معیار وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در اعزام بازیکنان به بازی های آسیایی گفت: بعد از تورنومنت مجارستان اردوی تیم ملی ادامه پیدا کرد. کمیته ملی المپیک اعلام کرد که پنج شناگر به بازی های آسیایی اعزام می شوند. کادر فنی طی نامه ای از فدراسیون درخواست کرد تا شناگران بیشتری به بازی ها فرستاده شوند و تعداد شناگران کمتر نشود. ولی وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون به توافق نرسیدند. برنامه مدنظر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این است که کسانی که رکوردهایشان به رکوردهای ملی نزدیک تر است یا می توانند رکوردهای ملی را جابجا کرده و به فینال مسابقات انفرادی و تیمی راه یابند را اعزام کنند.
او درباره دلیل خط خوردن امیرمحمد شجاعی فر از لیست شناگران برای اعزام به بازی هایی آسیایی عنوان کرد: امیرمحمد شجاعی فر یکی از قورباغه روهای خیلی خوب ایران است و در گروه های سنی رکورددار کشور بودند. او دچار یک کمر درد خفیف بود هرچند در تمرینات بدنسازی به خوبی کار می کرد. با بررسی مشخص شد که آسیب دیدگی او مربوط به سه سال پیش است و الان مزمن شده بود. این را به خانواده او اعلام کردیم و خانواده او هم همکاری کردند. گزارش های کادر پزشکی نشان داد که او دچار آسیب دیدگی مهره ها در ناحیه کمری است و فشاری بر روی ریشه های عصبی مهره های کمر وارد می شود.
کشتکار افزود: بعد از اردوی مجارستان دوباره رکوردگیری کردیم تا شایسته ترین نفرات را انتخاب کنیم. ۱۶ مرداد با همکاری فدراسیون، هیئت شنا و مدیریت استخر آزادی مسابقه رکوردگیری را برگزار کردیم. امیرمحمد شجاعی فر علیرغم همه شایستگی هایش به خاطر ناراحتی کمر رکوردهایش از زمان هایی که در سال گذشته داشت، بالا رفت. اول اینکه تصمیم گرفتیم سلامتی او مهم تر است و پزشک هم این را تایید کرد. دوم، بازی های آسیایی زیر سوال نرود و فرد مصدوم به بازی ها فرستاده نشود زیرا ممکن بود در بازی های آسیایی مشکل کمردرد او حادتر شود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب