عسگری: امیدوارم شاهد حمایت بیشتر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باشیم

شناگر تیم ملی درباره بازی‌های آسیایی اینچئون گفت: امیدوارم از طرف کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش حمایت‌های لازم برای حضور پررنگ شناگران در بازی‌های آسیایی انجام شود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ افشین عسگری درباره شرایط اردوهای تیم ملی شنا اظهار کرد: از ۵ فروردین ماه اردوهای تیم ملی آغاز شده است و پس از آن‌هم دو اردوی متمرکز را برگزار کردیم. اولین اردوی ما در استخر ۹ دی مجموعه شیرودی بود و پس از آن هم یک هفته ریکاوری انجام دادیم. بعد هم برای برپایی اردوی سه هفته‌ای به شیراز رفتیم. اردوی فعلی هم به دلیل فصل امتحانات درهفته آینده به پایان می‌رسد.
او درباره رکوردهای شناگران در اردوها گفت: بعد از پایان اردوی شیراز یک رکوردگیری داشتیم و چون در زمان آمادگی عمومی هستیم رکوردهای به دست آمده قابل قبول بود. هم مربی و هم خود ما از این رکوردها رضایت داریم. در فصل گذشته و در همین زمان ما رکوردهای پایین تری را زدیم و این نشان دهنده پیشرفت ورزشکاران در زمینه بهبود رکورد است.
شناگر تیم ملی ایران درباره شرایط و نظم حاکم بر اردو تصریح کرد: ما هفته ای سه روز بعد از ظهرها تمرین می‌کنیم. در استخر آزادی کارهای سرعتی و بدنسازی را انجام می‌دهیم و تمرینات اصلی و عمومی را در استخر ۹ دی انجام می‌دهیم. خوشبختانه نظم خوبی در اردو حاکم است. فدراسیون هم تمامی شرایط را برای ما فرآهم کرده است و مشکلی در اردو نیست. حقوق های ما هم در چند روز آینده واریز می‌شود. پزشک هم کارها لازم را انجام داده است و ماساژور مورد نیازمان هم تا چند روز آینده به تیم اضافه می‌شود. نظم موجود روی مسایل روحی و روانی و هم‌چنین آمادگی بدنی ورزشکاران تاثیر زیادی گذاشته است و باعث بالارفتن انگیزه بازیکنان شده است.
عسگری درباره اردوی پیش‌روی تیم ملی شنای ایران گفت: در ماه رمضان در یک اردو که در مجارستان برگزار می‌شود شرکت می‌کنیم و در این اردو هم یکسری مسابقات خواهیم داشت که این رقابت‌ها یک هفته به طول می‌انجامد. اردوی مجارستان قطعا روی عملکردمان در بازی‌های آسیایی تاثیر می‌گذارد.
افشین عسگری درباره بازی‌های آسیایی کره جنوبی تصریح کرد: من امید زیادی دارم تا در بازی‌های آسیایی به فینال صعود کنیم. بهتر است هرچه زودتر تعداد نفرات اعزامی به این بازی‌ها از طرف وزارت ورزش مشخص شود. از لحاظ تمرینی آمادگی حضور موفق در بازی‌‌های آسیایی را داریم و در مسابقات خودمان هم رکوردهای خوبی برجای گذاشتیم. امیدوارم کمیته ملی المپیک و وزارت‌خانه هم کمک ها لازم را به ما بکنند و نگاه ویژه‌ای هم به ورزشکاران شنا داشته باشند و سهمیه های مناسبی را برای ما اختصاص بدهند.
او درباره شانسش برای اعزام به بازی‌های آسیایی اظهار کرد: ۶ نفر شناگر بزرگسال در اردوی فعلی حضور دارند و رایزنی های انجام شده در فدراسیون به گونه‌ای است که شش نفر به بازی‌های آسیایی می‌روند اما هرچه قدر تعداد سهمیه ها بیشتر باشد بهتر است. فدراسیون اسامی ۱۰ نفر را برای بازی‌های آسیایی داده است ولی هنوز مشخص نیست با اعزام چند نفر موافقت می‌شود. امیدوارم هرچه زودتر تکلیف نفرات مشخص شود.
عسگری در پایان درباره حمایت‌های فدراسیون گفت: در ابتدای فصل یکسری قول و قرارهایی با فدراسیون گذاشتیم و خوشبختانه به همه آن‌ها هم عمل کردند. فدراسیون درهرجایی هر کمکی که توانسته برای ما انجام داده است و امیدوارم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد تا نتیجه خوبی به دست بیاید.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب