فتاحیان: تیم واترپلو جوانان ایران به تاشکند می رود

دبیرکل فدراسیون شنا گفت: تیم واترپلو جوانان ایران مهر ماه سالجاری به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا به تاشکند می رود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از خبرگزاری ایرنا فرید فتاحیان دبیرکل فدراسیون گفت: تیم واترپلو جوانان ایران مهر ماه سالجاری به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا به تاشکند می رود.فتاحیان با بیان اینکه تیم های برتر این مسابقات جواز شرکت در رقابت های قهرمانی جهان را بدست می آورند  افزود: بر همین اساس اردوی‌های تیم واترپلو جوانان ایران را با دعوت از ۲۷ ورزشکار آغاز و این اردوها را تا قبل از اعزام به رقابت های قهرمانی آسیا ادامه خواهیم داد.

به گفته وی، اردوی اول این تیم ۸ روز به طول می انجامد و پس از آن ۷ بازیکن از ورزشکارانی که برای شرکت در این اردو حضور دارند، از اردو خارج خواهند شد.

دبیرکل فدراسیون شنا ادامه داد: اردوی دوم هفته اول مهر ماه با حضور ۱۹ بازیکن آغاز می شود و تا زمان اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا مرتب این اردوها تکرار خواهد شد.

فتاحیان در عین حال اضافه کرد: البته این برنامه فدراسیون برای اعزام تیم به این رقابت هاست و امیدواریم برای شرکت نمایندگان زیر ۱۹ سال ایران در این مسابقات با مشکلات ارزی مواجه نشویم.

photo_2018-09-13_16-59-10

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه فدراسیون شنا چه برنامه اردویی دیگری برای شناگران پیش رو دارد، اظهار داشت: در حال حاضر اردوی دیگری را پیش رو نداریم اما از روز گذشته در سمنان ۵ شناگر ۱۳ تا ۱۵ سال از هر استان را گرد هم جمع کرده تا بهترین ها را شناسایی و در آینده از آنان در تیم های رده های سنی و بالاتر استفاده کنیم.

به گفته وی، برنامه شناسایی استعدادهای این رده سنی برای آینده این رشته بسیار اهمیت دارد و بنا داریم پس از انتخاب برترین ها، آنان در استان های مبدا زیر نظر مربیان منتخب فدراسیون به طور مرتب شنا و برای این رشته به خوبی آموزش ببینند.

وی تاکید کرد: بر اساس آنچه که در جلسات هماهنگی با مربیان منتخب به توافق رسیدیم مقرر شد ارسال گزارش عملکرد شناگران تحت آموزش به طور هفته ای و ماهیانه تهیه و در اختیار مربیان تیم ها قرار بگیرد.

دبیرکل فدراسیون شنا در خصوص برنامه های این فدراسیون درباره شرکت شناگران در مسابقات بین المللی و جهانی نیز گفت: بر اساس برنامه در آذر ماه ۲ شناگر مسافت کوتاه ایران به مسابقات قهرمانی جهان در چین خواهند رفت تا با حریفان خود به رقابت بپردازند. فتاحیان ادامه داد: همچنین یکی از مربیان را به دوره آموزشی که از سوی فدراسیون جهانی در حاشیه این مسابقات برگزار می شود اعزام خواهیم کرد.

وی در خصوص ادامه همکاری «الکساندر چیریچ» سرمربی تیم ملی واترپلو ایران نیز گفت: مشکلی با این مربی نداریم و حرفی از رفتن او در میان نیست او توقع زیادی از ما ندارد و امیدواریم برای تامین منابع مالی مورد نیاز به مشکل برخورد نکنیم.

وی ادامه داد: ما بدنبال ادامه این راه موفق در رشته های شنا و شیرجه هستیم و با مربیان مجارستانی برای قبول هدایت تیم ملی شنای ایران مذاکراتی داشتیم اما هنوز به توافق نرسیده ایم. همچنین برای هدایت تیم ملی شیرجه نیز در حاشیه بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا جلساتی را با مربیان بنام شیرجه برگزار کردیم.

دبیرکل فدراسیون شنا با اشاره به وضعیت مناسب درآمدی مربیان شیرجه در چین عنوان کرد: البته درشرایط فعلی که درآمد مربیان چینی در کشور متبوع خود به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کرده است، به نظر نمی رسد بتوانیم با مربیان چینی در این باره به توافق برسیم اما ناامید هم نیستیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه حق الزحمه ماهیانه مربیان بنام در ماه چه مقدار است، گفت: برای استخدام مربیان بنام در ایران باید حداقل در هر ماه بین ۸ تا ۹ هزار یورو به آنان حق الزحمه پرداخت کنیم.

 

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب