رشته ورزشی شنا

فرشاد کرمی: انتظارات از تیم ملی شنا برآورده شد

رئیس کمیته فنی شنا پس از پایان کار ملی پوشان ایران در بازی های آسیایی اینچئون گفت: با توجه به اینکه شناگران تیم ملی جوان بودند و چند رکورد ملی را شکستیم به نظرم انتظارات از تیم ملی شنا برآورده شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ فرشاد کرمی رئیس کمیته فنی شنا درباره موفقیت های شناگران در بازی های آسیایی اظهار کرد: این مسابقات هر چهار سال یک بار برگزار می شود. طبیعی است که همه کشورها برای این بازی ها برنامه ریزی دارند. سطح مسابقات خیلی بالا بود. رکورد آسیا در این بازی ها شکسته شد. شناگران تیم ملی ما خیلی خوب کار کردند. طبق برنامه ریزی که کادر فنی داشت، انتظاراتی که از شناگران داشتیم تقریبا برآورده شد. شناگران ما موفق شدند در سه ماده چهار رکورد ملی جابجا کنند.

رئیس کمیته فنی شنا در پاسخ به این سوال که چرا در چهار در ۱۰۰ متر مختلط به فینال نرسیدیم، گفت: انتظار داشتیم در چهار در ۱۰۰ متر مختلط به فینال راه پیدا کنیم که با مصدومیت انصاری این فرصت از ما گرفته شد. انتظار داشتیم انصاری در متر ۵۰ متر پروانه رکورد ملی را بزند متاسفانه با مصدویتی که برای او اتفاق افتاد نتوانست در حد انتظار ظاهر شود. در مجموع با توجه به اینکه شناگران تیم ملی جوان بودند و در مسابقات زیادی شرکت نکرده بودند، نتایج رضایت بخش بود.

فرشاد کرمی  درباره برنامه های  در نظر گرفته برای تیم ملی شنا عنوان کرد: ما برنامه های بلندمدت و کوتاه مدت زیادی در نظر داریم. برنامه ما این است که شناگران بااستعداد را از سراسر کشور جمع کنیم تا زیر نظر کادر فنی تیم ملی فعالیت کنند. ما به طور پیوسته برای مسابقات قهرمانی جهان و گرفتن سهمیه المپیک  برنامه ریزی داریم. سال آینده مسابقات قهرمانی جوانان را پیش رو داریم. بعد از آن مسابقات قهرمانی جهان و آسیا را داریم که برای تمام این بازی های برنامه ریزی داریم. با برنامه ریزی خوب و بلند مدت می توانیم در سطح آسیا نتایج خوبی را کسب کنیم.

او ادامه داد: تیم ملی شنا با همان کادر فنی به تمرینات و برنامه های در نظر گرفته شده ادامه می دهد. هدف ما الان این است که بتوانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم. تعداد ورزشکاران در رشته شنا در مقایسه با سایر رشته ها خیلی زیاد است. ما خیلی امیدواریم که بتوانیم سهمیه المپیک بگیریم. ما به نوعی روی تمام رده های سنی برنامه ریزی داریم.

کرمی در پایان گفت: از تمام مسئولان فدراسیون که برای آمادگی تیم ملی شنا خیلی زحمت کشیدند، تشکر می کنم. کادر فنی شش ماه با تمام کاستی ها تیم را هدایت کرد. از شناگران هم تشکر می کنم که با رکورد زدن دل مردم را شاد کردند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب