فرشاد کرمی: پنج شناگر ایران مستعد کسب رکورد ورودی المپیک هستند/ تمام توان فدراسیون برای موفقیت بسیج شده است

رئیس کمیته فنی فدراسیون شنای ایران با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای موفقیت شناگران و کسب سهمیه المپیک گفت: خوشبختانه پنج شناگر ایران مستعد کسب سهمیه المپیک هستند و خوشحالم که مجموعه شنای کشور و فدراسیون تمام توان خود را برای این موضوع متمرکز کرده اند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ فرشاد کرمی  اظهار کرد: برای شرکت در مسابقات دبی برنامه ریزی کردیم تا یکسری از باشگاه های ما در صورت امکان در این مسابقات شر کت کنند. اکثر ملی پوشان ما هم عضو باشگاه ها هستند و در صورت اعزام تیم می توانند در این مسابقات شرایط خود را تست کنند. البته شرکت در مسابقات دبی و اعزام تیم به کشورهای عربی تحت تاثیر مسائل سیاسی است. ما تابع مجموعه وزارت ورزش کشور هستیم. مسابقات دبی برای ما بیشتر جنبه تدارکای دارد و می توانیم در صورت لزوم برنامه مسابقات دیگری را تدارک ببینیم.

وی افزود: برنامه اصلی تیم ملی ما برای حضور در انتخابی المپیک با توجه به فصل تمرینی ملی پوشان حدود پنجم تا سیزدهم تیرماه سال ۱۳۹۴ است در نظر داریم در یکی از مسابقات انتخابی اروپا در همین زمان شرکت کنیم. بقیه مسابقاتی که ملی پوشان شرکت می کنند، به عنوان رویدادهای تدارکاتی است. البته در فروردین ماه شرکت در مسابقات دبی از نظر فصل تمرینی بسیار مناسب است. اگر زمینه شرکت در این مسابقات فرآهم نشد در یک مسابقه دیگر مثلا اروپا شرکت می کنیم. مشکل اصلی برای اعزام به دبی تنها مسائل سیاسی است و ما منتظر استعلام از شورای برون مرزی خواهیم بود.

رئیس کمیته فنی فدراسیون شنا با اشاره به حمایت های مسئولان فدراسیون گفت: کادر فنی تیم ملی با هیات ریسه فدراسیون جلسه ای داشت و گزارشی از شرح فعالیت های انجام شده ارائه داد. تصمیم گرفتند که در صورت امکان و تامین مسائل مالی اردوی بلند مدت خارجی داشته باشیم و از حضور مشاوران خارجی نیز استفاده کنیم. در اردوهای برون مرزی شناگران بهترین استفاده را از زمان می کنند و در کنار بهترین های شنای جهان می توانند تمرین کنند. خوشبختانه مسئولان فدراسیون حمایت های کامل و جمامعی را از برنامه های ما داشتند و امیدوار هستیم تا با تداوم حمایت های مادی و معنوی شاهد موفقیت ملی پوشان باشیم.

فرشاد کرمی درباره شانس کسب سهمیه شنای ایران نیز گفت: ما به پنج شناگر در شش رشته امیدار به کسب سهمیه المپیک هستیم. البته ما شانس کسب سهمیه ورودی المپیک را داریم اما این اما به معنی حضور قطعی در المپیک نیست. در نهایت فینا بر اساس رنکینگ در این باره تصمیم می گیرد. در صورتی هم که سهمیه مستقیم شرکت در المپیک را نگیریم احتمالا یک والید کارت به ما تعلق می گیرد در این صورت یکی از بهترین شناگران ایران با کسب سهمیه اعطایی در المپیک شرکت می کند.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای داخلی تاکید کرد: اردوهای داخلی به صورت مستمر و ۲۴ ساعته از مهرماه پیگیری شده و تداوم خواهد داشت. مسئولان فدراسیون تمام توان خود را روی کسب سهمیه المپیک گذاشتند و زمینه برگزاری اردوهای تمرینی را فرآهم آوردند. برای من اما حمایت های مالی و معنوی ملموسی از سوی نهادهای بالاتر دیده نشده است. البته مناف هاشمی از سوی وزارت خانه به اروی تیم ملی آمد و قول هایی دادند که با تحقق آن ها قطعا شرایط بهتر خواهد شد.

رئیس کمیته فنی فدراسیون شنا گفت: از رسانه ها هم جز حمایت انتظار دیگری نداریم. اگر چه می دانم به سبب اهمیت ورزش های نظیر فوتبال بیشتر توجه رسانه ها به این ورزش است اما امیدوار هستیم لااقل فقط نتایج و اخبار مربوط به شنا را انعکاس دهند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب