فروردین: مجلس نگاه ویژه‌ای به توسعه شنا دارد

محمد مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در دیدار با محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا از نگاه ویژه مجلس برای توسعه شنا به عنوان یک ورزش توصیه شده در دین مبین اسلام و ضامن سلامت آحاد مختلف جامعه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ صبح امروز (دوشنبه) محمد مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس از فدراسیون شنا بازدید کرد. در این بازدید میرمیثم اسدالهی دبیر فراکسیون، علی قاسمی دبیر ورزش‌های آبی و احسان کاظم‌زاده نظری مشاور رسانه‌ای فراکسیون ورزش، محمد بیداریان مسئول کمیته ورزشکاران و سعید حاجی بیگلو دبیر کمیته کوهنوردی  دکتر فروردین را همراهی کردند.

ابتدا محسن رضوانی رئیس فدراسیون ضمن قدردانی از حمایت‌های مجلس شورای اسلامی بویژه فراکسیون ورزش مجلس و شخص دکتر فروردین، خواستار حمایت از رشته های پایه بویژه شنا به عنوان ضامن سلامت جامعه و همچنین یکی از رشته‌های مدال‌آور در المپیک شد.

محسن رضوانی به عنوان قهرمان اسبق این رشته ورزشی یکی از بزرگترین مشکلات رشته‌های تحت پوشش را عدم سرمایه‌گذاری باشگاه‌های دولتی در لیگ‌های شنا، شیرجه و واترپلو عنوان کرد و طرح فراکسیون درباره نظام جامع باشگاه داری ورزش برای الزام به تیم‌داری در رشته‌های پایه توسط باشگاه‌های دولتی و صنعتی را مهمترین عامل در ایجاد انگیزه و پویایی ورزشکاران این حوزه دانست.

رضوانی همچنین با اشاره به واگذاری استخرهای دولتی به بخش خصوصی در استان‌های مختلف و محدودیت سخت‌افزار لازم برای آموزش و توسعه شنا، خواستار واگذاری حداقل یک استخر استاندارد در هر استان برای تضمین فضای مناسب ورزشی و توسعه استعدادیابی و قهرمان پروری در تمام نقاط کشور شد.

محمد مهدی فروردین نیز با ابراز رضایت از فعالیت‌های صورت گرفته در رشته‌های تحت پوشش فدراسیون شنا و استقبال از طرح آموزش شنا در هفت سطح بر لزوم توجه بیشتر به حوزه همگانی این ورزش تاکید کرد.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس با تاکید بر دیدگاه عدالت محور در ورزش واگذاری بهترین استخرهای هر استان به هیات های شنا را ضروری دانست و قول پیگیری این موضوع را داد.

دکتر فروردین در پایان تاکید کرد: مجلس به ورزش شنا از جهت یک ورزش مورد تاکید در اسلام، رشته‌ای مدال آور و مورد توجه اقشار مختلف جامعه در بحث ورزش همگانی نگاه ویژه ای دارد و انشالله با پیگیری فدراسیون شنا و انجام مکاتبات لازم حتما تسهیل آموزش شنا و توجه ویژه به حوزه قهرمانی شنا اقدامات لازم توسط مجلس صورت می‌پذیرد.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب