فصیحی: استعداد داریم امکانات نه!

پیشکسوت شیرجه ایران گفت: فدراسیون شنا برنامه های خوبی دارد، اما در ایران بودجه مناسبی به رشته شیرجه اختصاص داده نمی شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ منوچهر فصیحی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در ورزش امروزی موفقیت در یک رشته نیاز به هزینه دارد، اما بودجه فدراسیون شنا کمتر از آن چیزی است که باید باشد.

وی افزود: محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا تلاش زیادی می کند اما بودجه کافی در اختیار ندارد تا به ورزش شیرجه بپردازد. رضوانی سال هاست که تلاش می کند چند دایو شیرجه وارد کشور کند، اما پولی برای این کار ندارد.

فصیحی خاطر نشان کرد: با این شرایط چه انتظاری می توانیم از ورزشکاران داشته باشیم؟ شنا و شیرجه ایران در رسانه ها مطرح نیستند و فرصتی برای دیده شدن ندارد و همین مسئله باعث می شود حامیان مالی هم به این رشته توجه نکنند.

وی ادامه داد: وزارت ورزش و دیگر نهادهای دولتی باید در رشته شنا سرمایه گذاری کنند، اما در حال حاضر نه حامی مالی وجود دارد و نه وزارت ورزش اعتبار خوبی برای این رشته در نظر می گیرد.
پیشکسوت شیرجه ایران گفت: همه اعتبار ورزش ایران به فوتبال می رسد اما اگر بخش کوچکی از این بودجه به شیرجه تعلق گیرد در آسیا به موفقیت می رسیم. تا موضوع بودجه حل نشود نمی توانیم در این ورزش موفق شویم و هر کسی هم که رییس فدراسیون شود، با این مشکل روبرو خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت بلاتکلیف و تعلیق فدراسیون شنا در سال گذشته گفت: رضوانی پس از روی کار آمدن با تلاش زیادی به کار پرداخت و در حالی که شنا و شیرجه رو به نابودی بود این رشته را حفظ کرد.
دارنده مدال برنز بازی های آسیایی ۱۹۵۸ توکیو تاکید کرد: حضور نداشتن شیرجه ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۴ لطمه بزرگی به این رشته زد. شیرجه روها تمرینات زیادی پشت سر گذاشته بودند و امکان داشت که حداقل یکی از آنها به بازی های آسیایی اعزام شود. خود من حاضر بودم هزینه اعزام یک نفر به این بازی ها را پرداخت کنم اما اجازه حضور این رشته در اینچئون داده نشد.

وی افزود: ممکن بود شیرجه روها در بازی های آسیایی مدال به دست نیاورند اما حضور آنها در این مسابقات برای آینده شیرجه خیلی خوب بود.
پیشکسوت شیرجه ایران گفت: کاملا با این نظر مخالفم که ورزشکاران ایران در این رشته استعداد ندارند. در کل کشور ده دایو شیرجه هم نداریم. با این شرایط چگونه برخی افراد ما را با کشورهایی که امکانات زیادی دارند، مقایسه می کنند؟

وی ادامه داد: در تاریخ ورزش کشورمان شیرجه روهای خوبی داشتیم اما در سال های اخیر به دلیل کمبود امکانات، پیشرفت در این رشته متوقف شده است.
فصیحی در پاسخ به این پرسش که راهکار توسعه شیرجه در ایران چیست؟ گفت: ابتدا باید مساله بودجه حل شود. اطلاع ندارم که رقم دقیق بودجه مورد نیاز این ورزش برای قرار گرفتن در مسیر پیشرفت چه مقدار است، اما مطمئن باشید بودجه زیادی لازم نیست.

وی افزود: مسئولین فدراسیون شنا، اهالی فن هستند و مشکلات این ورزش را می دانند. آرزوی من این است که به شنا و شیرجه رسیدگی شود.
انتهای پیام 

image_printپرینت مطلب