فلپس با نشان نقره به شنا بازگشت

مایکل فلپس پر افتخارترین ورزشکار المپیک در اولین بازگشت خود به شنا پس از دوست و رقیب همیشگی اش در جایگاه دوم ایستاد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مایکل فلپس که پس از رقابت های المپیک ۲۰۱۲ لندن از دنیای ورزش حرفه ای فاصله گرفت در اولین بازگشت خود در رقابت های جایزه بزرگ آرنا نتوانست بر رایان لوچته غلبه کند و به یک نشان نقره اکتفا کرد.
دارنده ۲۲ نشان المپیک در این باره گفت: “یک مسابقه است، یک رویداد. هنوز راه طولانی برای تصمیم گیری در مورد بازگشت در پیش است.”
فشنگ بالتیمور در مصاحبه ای دلیل اصلی برگشت به شنا را ترس از اضافه وزن عنوان کرد و افزود: “من تا ۱۰۲ کیلوگرم وزن را تجربه کردم، در حالی که با ۸۵ کیلو وزن مسابقه می دادم. می بینید که به سرعت اضافه وزن به سراغم آمد.”
فلپس در اولین بازگشتش به مسابقات، در ماده ۱۰۰متر پروانه به آب زد. رایان لوچته هموطن و رقیب همیشگی مایکل در این ماده مقام نخست را کسب کرد. لوچته با ثبت زمان ۵۱ثانیه و ۹۳ صدم ثانیه زودتر از او دیوار استخر را لمس کرد. فلپس توانست زمان ۵۲ ثانیه و ۱۳ صدم ثانیه را در یک مسابقه رسمی رقم بزند و با کسب نشان نقره امیدهای طرفدارانش را برای دیدن او در المپیک ۲۰۱۶ زنده نگاه دارد.
این زمان بیش از دو ثانیه از رکورد جهانی فلپس در سال ۲۰۰۹ بیشتر است. او در آن سال با زمان ۴۹ ثانیه و ۸۲ صدم ثانیه رکورد جهان را به نام خود ثبت کرد.
لوچته که در ماده ۴۰۰متر مختلط انفرادی رقابت های المپیک ۲۰۱۲ گوی سبقت را از فلپس ربود درباره زمان بسیار خوب خود این گونه عنوان کرد: “احتمالا اگر مایکل در آب نبود این زمان را ثبت نمی کردم. ما همیشه باعث رشد هم می شویم. با وجود تمام خدمتی که او به شنا کرد، کنار رفتنش از این ورزش قلب من را شکاند. من عاشق ایستادن درکنار او برای رقابت هستم. حالا و با بازگشت او یک لبخند بزرگ قدیمی بر روی صورتم نشسته است. ”
مایکل فپس در مسابقات المپیک توانسته است ۱۸ نشان طلا، دو نقره و دو برنز کسب کند. تعداد طلاها و مجموع مدال های او از هر ورزشکار دیگری از هر رشته ورزشی در تاریخ المپیک بیشتر است. وی همچنین پنج رکورد انفرادی و سه رکورد تیمی المپیک را هم در اختیار دارد. به گفته بسیاری از کارشناسان المپیک ۲۰۱۶ به او نیاز دارد. بسیاری از طرفدارن او همچنان منتظر تصمیمش برای حضور یا عدم حضورش در رویدادهای معتبرتر و در نهایت المپیک ریودوژانیرو هستند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب