فینالیست‌های لیگ‌برتر واترپلو جمعه مشخص می‌شوند

جمعه (23 بهمن 1394) با برگزاری دو مسابقه چهره فینالیست‌های بیست و پنجمین دوره لیگ برتر واترپلو مشخص می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ دور برگشت مرحله پلی‌آف بیست و پنجمین دوره لیگ برتر واترپلو با برگزاری دو دیدار و معرفی تیم‌های راه یافته به فینال به پایان می‌رسد. مسابقات این هفته از ساعت ۱۴:۰۰  روز جمعه (۲۳ بهمن ۱۳۹۴) در استخر بین المللی ۹دی مجموعه ورزشی شیرودی به میزبانی نزاجا و ودانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

در نخستین مسابقه این مرحله نیروی زمینی ارتش از نفت امیدیه پذیرایی می‌کند. نزاجا در مرحله گروهی با ۱۵ امتیاز دوم شده بود و امیدیه با ۱۲ امتیاز به مقام سوم رسیده بود. بازی رفت این دو تیم به میزبانی نفتی‌ها در امیدیه برگزار شد که نیروی زمینی سنت‌شکنی کرد و ۱۰ بر ۸ میزبان را از پیش رو برداشت. این نخستین پیروزی نزاجا بر امیدیه در سومین رویارویی این دوتیم بود. پیش از این و در مرحله گروهی یک تساوی و یک باخت سهم ارتشی‌ها از مصاف با نفت امیدیه بود. مسابقه جمعه برای هر دوتیم حکم مرگ و زندگی دارد. نفتی‌ها باید با اختلافی بیش از دو گل پیروز شوند و ارتش میزبان حتی با شکستی خفیف هم راهی فینال می‌شود. این دیدار ساعت ۱۴:۰۰ به قضاوت نادر غفوری و حامد دایی تقی و تحت نظارت داود رضاسلطانی برگزار می‌شود.

دومین بازی این مرحله هم جذابیت‌های خاص خود را دارد. پس از پایان دیدار نفت و نزاجا،  تیم اول و چهارم مرحله گروهی یعنی دانشگاه آزاد ۱۸ امتیازی و سپاهان ۸ امتیازی، باید مسابقه مرحله برگشت را به میزبانی دانشگاه برگزار کنند. دیدار رفت این دو تیم با بازی حساب شده و خوب سپاهانی‌ها ۱۲ بر ۹ به سود این تیم به پایان رسید تا پیش‌بینی اکثر کارشناسان اشتباه از آب درآید. سپاهانی‌ها در آن دیدار نشان دادند با گذشت چند ماه از لیگ انسجامی مثال زدنی دارند و کار دانشگاهی‌ها برای صعود مأموریتی بسیار سخت  اما ممکن است. دانشگاه آزاد مدافع عنوان قهرمانی که از همان روزهای آغازین فصل رقبا را یکی پس از دیگری مغلوب کرده بود باوجود دو پیروزی راحت مقابل سپاهان در دور گروهی در بازی حذفی حریف این تیم نشد. دانشگاهی‌ها که تجربه و جوانی را همزمان در اختیار دارند موظف به پیروزی با اختلاف بیش از سه گل هستند و امیدوارند ۹ گل به ثمر رسانده در بازی رفت به کمکشان بیاید و بار دیگر فینالیست شوند. بازی این دو تیم فصل پیش فینال مسابقات بود. با نتیجه ای که در بازی رفت حاصل شد این مسابقه هم دست کمی از فینال ندارد و چهار وقت پرهیجان در انتظار واترپلودوستان تهرانی است. داوران این مسابقه مسعود رضوانی و محمدرضا محمدی هستند و هادی بیک ناظر  فدراسیون در استخر ۹دی است.

 

برنامه مسابقات دور برگشت مرحله پلی آف (نیمه نهایی) بیست و پنجمین دوره لیگ برتر واترپلو:

جمعه- ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ (تهران- مجموعه ورزشی شیرودی- استخر ۹دی)

  • نیروی زمینی ارتش – نفت امیدیه  (ساعت ۱۴:۰۰)
  • دانشگاه آزاد اسلامی – فولاد مبارکه سپاهان  (ساعت ۱۵:۳۰)

 

جدول رده بندی تا پایان دور گروهی:
ردیف نام تیم بازی برد باخت مساوی گل زده گل خورده تفاضل گل  امتیاز
۱ دانشگاه آزاد اسلامی ۱۰ ۹ ۱ ۰ ۱۲۵ ۷۱ ۵۴+ ۱۸
۲ نیروی زمینی ارتش ۱۰ ۷ ۲ ۱ ۱۰۴ ۸۳ ۲۱+ ۱۵
۳ نفت امیدیه ۱۰ ۵ ۳ ۲ ۹۸ ۹۲ ۶+ ۱۲
۴ فولاد مبارکه سپاهان ۱۰ ۳ ۵ ۲ ۸۶ ۱۰۳ ۱۷- ۸
۵  استخر شهید نوفلاح ۱۰ ۱ ۸ ۱ ۸۷ ۱۱۸ ۳۱- ۳
۶ نفت و گاز گچساران ۱۰ ۲ ۸ ۰ ۵۵ ۸۸ ۳۳- ۲

 انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب