مربی تیم ملی شیرجه

قائم میرابیان: اردوی چین شیرجه ایران را احیا می کند

مربی تیم ملی شیرجه ایران با اظهار خشنودی از رایزنی های صورت گرفته برای اعزام شیرجه روها به اردوهای برون مرزی گفت: چین مهد شیرجه است و با برگزاری اردو تدارکاتی در این کشور روح شیرجه ایران دوباره احیا می شود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ قائم میرابیان با قدردانی از اقدامات صورت گرفته برای برگزاری اردوی برون مرزی در چین اظهار کرد: این اردو یک فرصت استثنایی است که فدراسیون برای شیرجه روها فراهم کرده کرده است. با توجه به اینکه ما به بازی های آسیایی نرفتیم این اردوی تدارکاتی می تواند این روح شرجه کشور را دوباره زنده کند. همچنین موجب افزایش انگیزه ورزشکاران شیرجه و رده های پایه می شود.
مدیر فنی تیم ملی شیرجه ایران گفت: این اردو قطعا تاثیرگذار خواهد بود. چین مهد شیرجه است. چینی ها در رشته شیرجه در مسابقات جهانی و المپیک بیشترین مدال را کسب می کنند. همچنین بهترین امکانات سخت افزاری را دارند.
قائم میرابیان در پاسخ به این سوال که مربیان چینی چه برنامه ها و تاکتیک هایی به ورزشکاران ایران یاد می دهند، عنوان کرد: با توجه به اینکه اکثر شیرجه رو های ایران جوان هستند، کسب تجربه می تواند کمک زیادی کند. مربیان چینی با دیدن پتانسیل ورزشکاران ما متوجه خواهند شد که چقدر توان ورزشکاران ما بالاست. آنها می توانند تمرینات و تکنیک های خیلی خوب و بالایی را به ما آموزش دهند. ما در شیرجه فاصبله زیادی با دیگر کشورها نداریم. تنها مشکل ما بحث سخت افزاری است که با برطرف شدن این مشکل می توانیم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم. البته قبل از اعزام به بازی های آسیایی رئیس فدراسیون تا حدی تمهیدات لازم را فراهم کردند و شیرجه روها برنامه های خوبی را پشت سر گذاشتند.
او تاکید کرد: اردوی چین خیلی موثر خواهد بود. نه تنها ورزشکاران بلکه مربیان شیرجه کشورمان نیز می توانند چیزهای زیادی یاد بگیرند. آخرین رکوردگیری گرفته شده از شیرجه روها نشان می دهد که شیرجه ایران در وضعیت خوبی قرار دارد. حتی به نظر من دو شیرجه روی ایران مستعد کسب ورودی المپیک هستند. یکی از اهداف بلندمدت ما برنامه ریزی برای دوره بعدی بازی های آسیایی است. با برنامه ریزی و تدوام برنامه می توانیم در دوره بعدی بازی های آسیایی به راحتی مدال بگیریم.
او درباره انتظارات از فدراسیون بیان کرد: فدراسیون همیشه حامی ما بوده، کار بزرگی که فدراسیون برای شیرجه می تواند انجام دهد این است که شیرجه رو ها را به مسابقات زیادی اعزام کند. فقط صرف تمرین انگیزه زیادی ایجاد نمی کند. امیدوارم با برنامه ریزی فدراسیون تا پایان امسال شیرجه رو در چند مسابقه شرکت کنند تا دوباره ورزشکاران انگیزه کافی را به دست آورند. تا قبل از اعزام به بازی های آسیایی ما برنامه ها و سرمایه گذاری خوبی را داشتیم. شیرجه روها باید بتوانند در میادین بین المللی خودشان را نشان دهند.
انتهای پیام
image_printپرینت مطلب