قهرمانان شنا به ایران بازگشتند

شناگران ملی پوش ایران پس از نمایش موفق و جا به جایی چند رکورد ملی در بازی های آسیایی صبح امروز (دوشنبه) در میان استقبال مسئولان فدراسیون و علاقه مندان شنا به ایران بازگشتند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ تیم ملی شنای پنج نفره ایران که به همراه مربی و سرمربی خود برای حضور در بازی های آسیایی اینچئون به کره جنوبی اعزام شده بود، رأس ساعت ۰۹:۳۰صبح امروز (دوشنبه) از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) وارد تهران شد. در هنگام ورود تیم ملی محسن سمیع زاده (دبیرکل فدراسیون)، فرشاد کرمی (رئیس کمیته فنی شنا) و جمعی از اصحاب رسانه به همراه علاقه مندان شنا و خانواده ورزشکاران برای استقبال از قهرمانان ملی پوش در فرودگاه حضور داشتند.

جمال چاوشی فر، آرشام میرزایی، مهدی انصاری، احمدرضا جلالی و آریا نسیمی شاد شناگران ایران در این دوره از بازی های آسیایی بودند. این ورزشکارن به همراه عباسعلی کشتکار و خشایار حضرتی سرمربی و مربی تیم ملی در هفدهمین دوره بازی های آسیایی اینچئون شرکت کردند.

شناگران ایران در این مسابقات موفق به جابجایی چهار رکورد ملی در ماده های ۵۰ و ۱۰۰متر کرال پشت و ۲۰۰متر قورباغه شدند. جمال چاوشی فر کاپیتان تیم ملی در این رقابت ها دو بار رکورد ملی ماده ۱۰۰متر کرال پشت و یک بار رکورد ۵۰متر کرال پشت را بهبود بخشید و کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشت.

جوانترین مسافر اینچئون در بین تمامی رشته های ورزشی هم آریا نسیمی شاد بود. نسیمی شاد در این رقابت ها علاوه بر جابجایی چند رکورد رده سنی توانست رکورد ملی ماده ۲۰۰متر قورباغه را پس از شش سال بهبود بخشد و نام خود را در تالار افتخارات فدراسیون شنا ثبت کند.

علاوه بر این دو شناگر سایر ورزشکاران هم عملکرد قابل ملاحظه ای داشتند و موفق به جابجایی رکوردهای شخصی خود شدند.

از دیگر نکات بسیار تأثیرگزار این مسابقات رشادت و غیرت مهدی انصاری در ماده ۵۰متر پروانه بود. انصاری در ماده ۵۰متر پروانه از نیمه راه پس از در رفتن کتف دست راستش با همان وضعیت تا خط پایان به شنا کردن ادامه داد تا بار دیگر غیرت و انگیزه بالا شناگران ایرانی به رخ رقیبان خود بکشد.

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب