لحظه شماری برای اتفاقی بزرگ

12 روز مانده به شروع مسابقات فینا ترافی، استخر و امکاناتش محک می خورد.
مهری رنجبر/
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو، روزنامه خبر ورزشی نوشت:
مسابقات فینا ترافی سوم خردادماه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر  ۱۰ تیم از پنج قاره  در استحر ۹ دی برای قهرمانی به آب می زنند. نگرانی زیاد است. ‫ هنوز کارگران مشغول کار هستند؛اسکوربرد و ساعت های ۳۰ ثانیه دو روزی است که نصب شده اند اما هنوز آهنگران نرده کشی می کنند ،۳۰-۴۰ نورافکن نصب می شود، مشکلات پله ها در حال برطرف شدن است  و نقاش ها هم اتاق داوران، خبرنگاران و مسئولان اجرایی را رنگ می کنند.
نادر غفوری رئیس کمیته اجرایی و مسئول تیم اجرایی البته جایی برای نگرانی نمی بیند:« همه سخت مشغول کار هستند و با انجام  کارها ، استخر برای مسابقات آماده شود.» رضوانی و همکارانش که برای برگزاری آبرومندانه مسابقات دل توی دلشان نیست ، فردا همزمان با مسابقات تدارکاتی تیم ملی ، استخر ۹ دی وامکاناتش سه روزی امتحان می شود. 
مسئول تیم اجرایی می گوید:« قرار است تیم ملی از فردا تا جمعه بازی تدارکاتی داشته باشد. این بهترین فرصت برای محک شرایط، امکانات و کادر اجرایی قبل از شروع  رسمی مسابقات است. البته که هر تیم خارجی یک داور می آورد و بنابراین آنها در این برنامه نیستند و تنها عوامل ایرانی  و امکانات مثل ؛ اسکوربرد، ساعت های ۳۰ ثانیه ،نور ، صوت و…آزمایش می شوند.»
۱۰ تیم حاضر در فینا ترافی برای تمرین راه دوری نمی روند. آنها در استخر روباز مجموعه شیرودی تمرین می کنند. استخری که کار زیادی برای تجهیز ندارد.
نادر غفوری می گوید:« استخر روباز مجموعه رابرای تمرین تیم ها در نظر گرفته ایم که صبح ها می توانند استفاده کنند. شرکت تجهیز هم قول داده تا از ۲۵ اردیبهشت ماه آن را به فدراسیون بدهد . تجهیز استخر تمرینی هم خیلی سخت نیست و امکانات زیادی لازم ندارد، تنها دروازه ، تور و توپ می خواهد که همه اماده است.»
طبق برنامه تیم ملی بعداز نیامدن روس ها، حالا تنها دو حریف داخلی برای بازی تدارکاتی دارد؛ تیم جوانان  و دانشگاه آزاد . آن هم دو روز زودتر از تاریخ قبلی تعیین شده .هرچند سیروس طاهریان دلش می خواست تیمش قبل از مسابقات فینا ترافی با حریفی جدی تر محک بخورد اما تیم ملی طبق برنامه ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه عصر فردا با دانشگاه آزاد بازی می کند . یک روز بعد یعنی پنج شنبه ساعت ۱۸ با تیم جوانان.
رئیس کمیته فنی واترپلو درباره برگزاری بازی تدارکاتی تیم ملی دو روز زودتر از تاریخ قبلی می گوید:« مربی تیم ملی با تاریخ ۲۵ اردیبهشت مخالفت کرد چرا که می خواهد کم کم فشار تمرینات را کم کرده وبه انها استراحت دهد. به همین خاطر  مسابقه تدارکاتی تیم  فردا و پنج شنبه برگزار می شود.»
در این دوره با انصراف اکوادور و ترینیدادو توباگو ۱۰ تیم برای مسابقات فینا ترافی به تهران می آیند که در دو گروه پنج تیمی با هم رقابت می کنند. 
image_printپرینت مطلب