لقب داشتن آنقدرها هم بد نیست

پس از جا ماندن واترپلو ایران از اینچئون ناامیدی در بین واترپلوئیست های ایران به وضوح دیده می‌شد، با این حال گام های آهسته و پیوسته فدراسیون برای این رشته ادامه پیدا کرد تا جایی که هر قدر به سال 94 نزدیک می شدیم، اخبار خوب این رشته بیشتر به گوش می رسید.
انسیه بحری:
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ وقتی تیم ملی واترپلو به بازیهای آسیایی اینچئون اعزام نشد، خیلی ها گفتند که آینده بازیکنان این رشته در خطر نابودی است و دیگر انگیزه ای برای فعالیت حرفه ای آنها وجود ندارد. تابستان سال قبل برای اهالی واترپلو خوب نبود و تلاش های فدراسیون برای متقاعد کردن مسئولان کمیته ملی المپیک بی نتیجه ماند تا واترپلو از حضور در المپیک قاره کهن جا بماند.
جدایی و پشت کردن “مالارای” ایتالیایی به تیم ملی ایران به دلیل پیشنهاد مالی بیشتر چینی ها و جا ماندن از اینچئون واترپلوئیست ها را ناامید کرده بود. با این حال گام های آهسته و پیوسته فدراسیون برای این رشته ادامه پیدا کرد تا جایی که هر قدر به سال ۹۴ نزدیک می شدیم، اخبار خوبی از این رشته به گوش رسید.
موافقت شفاهی فدراسیون جهانی شنا با میزبانی ایران برای رقابت های توسعه جهانی (فیناترافی) در خردادماه ۹۴ بارقه های امید را در بین جامعه واترپلو زنده کرد. حالا شور و حال عجیبی برای موفقیت صد در صد ایجاد و همه برای میزبانی تنها استخر بین المللی ایران دست بکار شدند.
خوشبختانه استخر ۹ دی مجموعه شیرودی تهران هم از هر لحاظ استاندارهای جهانی را برای این میزبانی بی سابقه دریافت کرد.
یک ماراتن واقعی این بار در واترپلو اتفاق افتاده که تیم ملی را وادار به شگفتی هم کرده است. همه منتظر هنرنمایی تیم ملی در فیناترافی هستند اما آیا به جز امکانات سخت افزاری همه چیز برای ورزشکاران مهیا است؟
البته با شرایط به وجود آمده از سوی فدراسیون به نظر می رسد اتفاقات خوبی برای واترپلوئیست ها ایجاد شده که البته بهتر است مستمر هم باشد.
حالا بازیکنان این رشته در کانون توجهات قرار دارند اما چه خوب می شد اگر با اندکی نگاه ویژه این توجهات ادامه دار می شد تا واترپلو بعد از مسابقات جهانی هم مهجور نماند.
باور کنیم جنبه و ظرفیت در منهای فوتبالی ها بالا است و دادن القاب آنها را از راه به در نمی کند. موضوعی که اظهارنظر کریم باقری اسطوره با اخلاق تیم ملی، برای بازیکنان بی اخلاق این روزهای دنیای فوتبال به دنبال داشته است. با این حال اعتماد به جوانان هزینه هایی دارد که باید آن را پرداخت کرد. زندگی سالم در کنار رفتار حرفه ای بی تردید تفکر حاشیه پردازی را هم از بین می برد اگر مدیریت برای آن وجود داشته باشد و مطمئنا واترپلو توان بزرگی و رقابت سالم را دارد.

 انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب