محسن رضوانی: پرداخت پاداش قهرمانان در بالا بردن روحیه ورزشکاران موثر است

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در آستانه بازی های آسیایی گفت: تیم ملی شنای ایران بسیار جوان است و ما کوچکترین ورزشکار اعزامی به مسابقات را داریم با این حال امیدوار هستیم که رکوردهای خوبی را از شناگران در بازی های آسیایی ببینیم.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن رضوانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: قطعا حمایت های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از ورزشکاران در آستانه بازی های آسیایی بسیار مفید است. من به عنوان یک پیشکسوت معتقدم همه تلاش مدیران ما باید این باشد که ورزشکاران با روحیه شاداب به مسابقات بروند. اگر کدورتی است و درد دلی هم وجود دارد باید بعد این بازی ها مطرح شود. امیدوار هستم که در بازی های آسیایی شاهد موفقیت و درخشش ورزشکاران ایران در رشته های مختلف باشیم.
وی درباره وضعیت اعزامی تیم ملی شنای ایران گفت: تیم ملی شنای ایران بسیار جوان است. به غیر از یک شناگر ما هیچ یک از آن ها حتی تجربه شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا را هم ندارند. کوچکترین فرد اعزامی به بازی های آسیایی در کاروان ایران از تیم شنا است. با همه این ها ما امیدوار هستیم که رکوردهای خوبی را از شناگران در بازی های آسیایی ببینیم. انشالله روزی برسد که شنا هم در بازی های آسیایی مدال آور شود.
رئیس فدراسیون شنا در پاسخ به پرسشی درباره گلایه های مطرح شده درباره عدم اعزام واترپلو و شیرجه گفت: اکثر بازیکنان واترپلو و شیرجه ایران از ورزشکاران تحصیلکرده و بسیار منطقی هستند. همه آن ها از اینکه به بازی های آسیایی نمی روند ناراحت شدند. خود من به عنوان رئیس فدراسیون اولین کسی هستم که از این تصمیم ناراحت می شوم. فدراسیون تلاش کرد و بازیکنان هم تلاش کردند. اما باید تابع کمیته ملی المپیک باشیم. تصمیم بر این است که اعزام تیم ها به بازی های آسیایی باید کیفی باشد. تصمیم گیری بر اساس نتایج کسب شده در دوره قبلی صورت گرفت. ما باور داریم که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به صلاح این رشته ها تصمیم گیری کرده اند. حالا هم چشم بر هم بگذاریم بازی های آسیایی بعدی پیش رو است. باید در مسابقات بعدی کیفیت تیم را بالا ببریم تا با یک تیم خوب و آماده راهی مسابقات شویم. ما تابع تصمیم کمیته ملی المپیک هستیم و تلاش می کنیم که برای بازی های آسیایی بعد تیم بسیار قدرتمندی را تشکیل دهیم.
رضوانی با ابراز امیدواری از آینده این ورزش گفت: فدراسیون ما بعد از مدتی که تعلیق بود، یکسالی است که به ثبات رسیده و کارهای خود را برای توسعه آغاز کرده است. در روزهای گذشته “دنیس کمنی” یکی از بزرگترین اسامی واترپلو جهان به ایران آمد تا به کمک دانش او سطح مربیان ایران را ارتقا بدهیم. باید برای توسعه این ورزش عزم ملی داشته باشیم. هیچ گاه در تاریخ بازی های آسیایی در شنا مدال نگرفته ایم. امیدوارم با مدیریت علمی که در ورزش کشور حاکم است، در سال های آینده مدال شنای آسیایی را هم بدست آوریم. واترپلوی جوانان ایران هم از هفته قبل برای مسابقات آسیایی استارت زده است. امیدوارم در این مسابقات جایگاه واترپلو را ببینیم. در شیرجه همچنان به سخت افزار نیاز داریم. تلاش های زیادی صورت گرفته تا این مشکل را برطرف کنیم. اما در این حوزه به حمایت های بیشتری نیاز داریم.
رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با اشاره به مراسم اهدای جوایز ورزشکاران تاکید کرد: قطعا پرداخت مطالبات قهرمانان کار بسیار بزرگی بود که به موقع انجام شد. حضور ریاست جمهوری در بین ورزشکاران و خانواده ورزشی کشور در آستانه بازی های آسیایی کار بسیار خوبی بود. امیدوار هستم که این حمایت ها تداوم داشته باشد. قطعا این اقدام در کنار حمایت های معنوی دولت تدبیر و امید در بالا بردن روحیه ورزشکاران موثر است. به سهم خودم از مسئولان وزارت ورزش و شخص رئیس جمهور برای برگزاری مراسم اهدای جوایز ورزشکاران قدردانی می کنم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب