محمد بیداریان: تیم ملی شنا نتیجه قابل قبولی گرفت

قهرمان سابق تیم ملی شنای ایران گفت: با توجه به تمرینات و اردوهایی که تیم ملی شنا برای حضور در بازی های آسیایی داشت، نتیجه خوبی را کسب کرد و خیلی خوب به حریفان آسیایی نزدیک شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محمد بیداریان شناگر سابق تیم ملی شنا ایران در ارزیابی خود از عملکرد شناگران در بازی های آسیایی اظهار کرد: سطح مسابقات شنا در بازی های آسیایی هم از نظر کمی و هم کیفی خیلی بالاتر از دروه های قبل بود. همه تیم ها با تمام قدرت در این بازی ها شرکت کرده بودند. رکوردهای زیادی در این دوره از بازی ها جابجا شد که تیم ملی ایران نیز از این قاعده مستثنی نبود. شناگران تیم ملی ایران توانستند رکوردهای خوبی بزنند. جمال چاوشی فر توانست دو بار رکورد ۱۰۰ متر را کاهش دهد. همچنین رکورد ۵۰ متر ایران را نیز جابجا کرد. همچنین آریا نسیمی شاد رکورد۲۰۰ متر قورباغه ایران را به اسم خود ثبت کرد. همه این رکورد شکنی ها نشان می دهد نتیجه قابل قبولی کسب کردیم.

شناگر سابق تیم ملی ایران تاکید کرد: مهدی انصاری می توانست در ۱۰۰ متر مختلط به تیم ملی خیلی کمک کند که متاسفانه مصدوم شد. اگر مصدوم نمی شد ما می توانستیم به فینال راه پیدا کنیم و جزو هشت تیم برتر شویم. شناگران فقط شش ماه در اردو بودند. با توجه به تمرینات و اردوهایی که در داخل کشور داشتند و هچنین اردوی برون مرزی مجارستان به نظرم نتیجه خوبی را کسب کردیم. خیلی خوب توانستیم خود را به حریفان آسیایی نزدیک کنیم.
محمد بیداریان خاطر نشان کرد: شرایط ما می تواند بهتر از این هم شود. باید از همین الان تمرینات تیم ملی تداوم داشته باشد و شناگران در رقابت های زیادی شرکت کنند. از سوی دیگر باید شناگران با استعداد دیگر هم به تیم ملی دعوت شوند تا رقابت بین همه بیشتر از قبل شود. ما می توانیم استعدادهای جدیدی را در شنا کشف کنیم.

او ادامه داد: اگر از همین الان برای بازی های آسیایی اندونزی برنامه ریزی داشته باشیم، قطعا نتایج ما در چهار سال آینده درخشان تر خواهد بود و تیم ایران مطمئنا به فینال راه پیدا می کند. حتی معتقدم شناگران مستعد ایران می توانند در بازی های آسیایی دوره بعد مدال کسب کنند. برنامه ریزی هایی را که روی رشته های دیگر مثل والیبال و دوچرخه سواری شده باید در زمینه شنا هم داشته باشیم.

بیداریان در همین باره خاطرنشان کرد: برنامه ریزی بلند مدت در دو صورت می تواند صورت گیرد. یکی داشتن ثبات در فدراسیون که خوشبختانه این ثبات در حال حاضر با درایت محسن رضوانی در فدراسیون ایجاد شده و نتیجه ای که از این شش ماه تمرین شناگران گرفتیم حاصل زحمت های محسن رضوانی است. دومین اصل هم حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش از رشته شنا و اختصاص دادن بودجه کافی به این رشته است. اگر بودجه فدراسیون کافی باشد و شناگران در مسابقات متعدد شرکت کنند، آمادگی آن ها بالا و استرس آن ها برای مسابقه اصلی کمتر می شود.

او در پایان گفت: به مسئولان فدراسیون و کادرفنی تیم ملی شنا خسته نباشید می گویم که با تمام کمبودها تیم را برای بازی های آسیایی آماده کردند. به شناگران تیم ملی هم خسته نباشید می گویم و از آن ها تشکر می کنم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب