مدیر اجرایی کنفدراسیون شنای آسیا: ارتباط خوبی با مسئولان ایران داریم

طاها سلیمان الکشیری ، مدیر اجرایی کنفدراسیون شنای آسیا در حاشیه رقابت های واترپلوی جام باشگاه های آسیا گفت: فدراسیون شنای ایران یکی از فعال‌ترین فدراسیون‌های آسیا است و ارتباط خوبی با مجامع جهانی دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ طاها سلیمان الکشیری در حاشیه دهمین دوره رقابت‌های واترپلوی جام باشگاه‌های آسیا اظهار کرد: دهمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا در مقایسه با دوره‌های قبل یک رکورد از خود به جای گذاشته که آن هم مربوط به تعداد تیم‌های شرکت‌کننده است. این آخرین تورنمنت سال ۲۰۱۴ کنفدراسیون شنای آسیا است که به میزبانی تهران برگزار می‌شود. خوشحالم که در ایران هستم چرا که ایران خانه دوم من است از اینکه در کنار برادرانم حضور دارم احساس خوبی دارم . برای نخستین بار ۸ تیم در این دوره از بازی‌های حضور پیدا کردند که آن هم با زحمات رضوانی و رایزنی‌های وی صورت گرفته است. رضوانی سابقه زیادی در ورزش‌های آبی دارد و به خاطر همین سابقه روابط خوبی با مسئولان کشورهای آسیایی دارد که این یک مزیت محسوب می‌شود. از زمانی که رضوانی رئیس شده روابط خوبی با مسئولان داشته و نشان داده که تنها اهل حرف زدن نیست بلکه در عمل هم مدیر موفقی است.

مدیر اجرایی کنفدراسیون شنای آسیا، گفت: برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های آسیا سخت است و به همین دلیل باید تشکر کنم از فدراسیون شنای ایران که میزبانی ازاین دوره از مسابقات را برعهده گرفت. این فدراسیون یکی از فعال‌ترین فدراسیون‌های آسیا است که فعالیت‌های خیلی خوبی را هم انجام داده است و به همین دلیل حالا میزبان دهمین دوره مسابقات واترپلوی جام باشگاه‌های آسیا شده است. مسئولان فدراسیون ایران ارتباط خوبی با مسئولان آسیایی دارند که این یک مزیت محسوب می‌شود.

وی افزود: واترپلو برای سال آینده مسابقات مهمی خواهد داشت که از جمله آنها می‌توان به مسابقات رده سنی آسیا و البته انتخابی المپیک که به میزبانی چین برگزار می‌شود اشاره کرد. از زمانی که وارد تهران شدم و پس از صحبت‌هایی که با مسئولان تیم‌های حاضر داشتم مشکلی در مورد میزبانی وجود ندارد. فکر می‌کنم ایران پتانسیل برگزاری بزرگترین و مهم‌ترین تورنمنت‌ها در سال ۲۰۱۵ را دارد. : ایران دو دوره قبلی مسابقات آسیایی حضور نداشت اما همچنان جزو تیم‌های برتر آسیا محسوب می‌شود. بدون شک اگر از ایران حمایت شود نتایج درخشانی کسب خواهد کرد.

الکشیری گفت: طبق مذاکراتی که در بازی‌های آسیایی و ساحلی آسیا داشتیم تبادل نظر خوبی با رضوانی انجام شد. طبق صحبت‌هایی که داشتیم بزرگترین ضعف کنونی فدراسیون ایران مربوط به عدم مدیریت استخرها توسط فدراسیون است. از دولت و رسانه‌ها می‌خواهم شرایط را به گونه‌ای فراهم کند که این مشکل هم زودتر حل شود. برخی رویدادهای مهم قبل از المپیک است که میزبانیشان تعیین شده برای بقیه تورنمنت‌ها هم کشورها باید درخواست دهند و ما درخواست آنها را بررسی کنیم. بدون شک ایران شانس بالایی برای گرفتن میزبانی‌ها دارد. سیستم میزبانی آسیا منطقه‌بندی شده است و ایران در منطقه خودش شانس زیادی دارد.

وی ادامه داد: ما سعی می‌کنیم از نظر مالی فدراسیون ایران را حمایت کنیم. همچنین برگزاری کلنیک‌ها و دوره‌های تخصصی به میزبانی ایران و استفاده از مسئولان ایرانی در کنفدراسیون شنای آسیا از دیگر برنامه‌های ماست. بدون شک رضوانی در آینده یکی از مهمترین کرسی‌های آسیا را به خود اختصاص خواهد داد. از تمام رسانه‌ها درخواست می‌کنم که فدراسیون ایران را حمایت کنند تا شاهد پیشرفت روز‌افزون آن باشیم چرا که بدون حمایت رسانه‌ها کسی متوجه نمی‌شود که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. تیم‌های شرق آسیا فاصله زیادی با ایران دارند و البته برخی از آنها با مشکلات مالی هم روبرو هستند. ما برنامه‌ای داریم که سال آینده تیم‌های بیشتری را برای مسابقات جذب کنیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب