مراسم تجلیل از شناگران خراسان رضوی برگزار شد

مراسم تجلیل از شناگران خراسان رضوی در عرصه‌های استانی، کشوری و بین‌المللی با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن سمیع زاده سه شنبه شب در آیین تجلیل از برترین ها و مدال آوران ورزش شنا، شیرجه و واترپلوی خراسان رضوی گفت: هر اندازه به این بخش به خصوص رده های پایه بیشتر توجه شود، شاهد افتخارآفرینی افزون تری برای کشورمان در میادین ملی و بین المللی هستیم.

وی ادامه داد: خراسان رضوی و از جمله مشهد از ظرفیتهای زیادی در ورزش شنا در کشور برخوردار است و در سنوات گذشته شناگران بسیاری از این استان در میادین ملی و بین المللی افتخار آفرینی کردند.

سمیع زاده تصریح کرد: تیم شنای سرزمین موجهای آبی مشهد سال گذشته برای چهارمین سال متوالی قهرمان مسابقات شنای کشور شد و بخش قابل توجهی از اعضای تیم ملی شنای کشور را شناگران تیم سرزمین موجهای آبی تشکیل می دهند.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: کوچکترین شناگر کشورمان در رقابتهای آسیایی اینچئون کره جنوبی آریا نسیمی شاد بود که با ۱۴ سال سن برای شنای کشورمان افتخار آفرینی کرد.

سمیع زاده گفت: آریا نسیمی شاد شناگر مشهدی در مسابقات شنای قهرمانی جهان که در سنگاپور در حال برگزاری است، موفق به کسب رتبه بیستم و جابجا کردن رتبه کشورمان شد و رکورد ملی ۱۰۰ متر قورباغه رده سنی جوانان ایران را ۱۰ صدم ثانیه بهبود بخشد.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی کشور بر توجه بخشهای مختلف به توسعه کمی و کیفی این ورزشها از جمله رده های سنی پایه تأکید کرد.

کوروش صبوریان مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: رشته شنا برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برای توسعه ورزش قهرمانی دراستان بر روی این رشته حساب ویژه باز کرده‌ایم.

کوروش صبوریان در مراسم تجلیل از مربیان و قهرمانان هیات شنای خراسان رضوی و قدردانی از زحمات اصحاب رسانه، اظهار کرد: هیات شنای استان از برترین هیات‌های ما در زمینه توسعه ورزش قهرمانی می‌باشد و این رشته در فهرست ۱۵ رشته طرح آمایش قرار دارد به همین دلیل با توجه به ظرفیت این رشته در استان باید بر روی طرح‌های استعدادیابی بیشتر تمرکز کنیم.

وی افزود: ورزشکاران این رشته در استان توانایی افتخار آفرینی در تورنمنت‌های ملی و بین المللی را دارند امیدوارم با همکاری بخش خصوصی بتوانیم موانع و مشکلات موجود را رفع کنیم.

مجید مشتاق عشق گفت: شناگران خراسان رضوی امسال در رقابتهای بین المللی سه مدال طلا و نقره و سال گذشته نیز هفت مدال کسب کردند و این نشانگر ظرفیت بالای شنای این استان در سطوح ملی و بین المللی است.

وی گفت ورزش شنای استان خراسان رضوی و مشهد در ۲۰ سال گذشته همواره به عنوان قطب شنای کشورمان مطرح بوده و به بخش اعظمی از اهداف خود در قهرمانی در سطوح ملی و بین المللی دست یافته و نزدیک شده است.

رییس هیأت شنا، شیرجه و واترپلوی خراسان رضوی اضافه کرد: شناسایی استعدادها و توجه به رده های سنی پایه و قهرمان پروری مهمترین رویکرد ورزش شنای این استان است و به بخش اعظمی از اهداف خود در سطوح ملی و بین المللی دست یافت.

وی خاطر نشان کرد: آریا نسیمی شاد از هم اکنون برای مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو آماده می شود و امیدوارم شاهد استمرار آفرینی بیشتر وی برای کشورمان در مسابقات المپیکی باشیم.

در پایان این آیین از بیش از ۹۰ نفر از ورزشکاران و مربیان شنا، شیرجه و واترپلوی خراسان رضوی و تعدادی از خبرنگاران رسانه ها با اهدای لوح، تقدیر شد.

گفتنی است مراسم تجلیل از قهرمانان و مربیان هیات شنا خراسان رضوی با حضور مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی، مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت، معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و جمعی از دوستداران این رشته در فرهنگسرای مصلی نژاد برگزار شد.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب