مراسم دیدار جامعه ورزش و جوانان با سیدحسن خمینی برگزار شد

رئیس و نائب رئیس فراسیون شنا با حضور در حسینیه جماران با آرمان های امام راحل (ره) تجدید پیمان دوباره کردند و با آیت الله سید حسن خمینی دیدار داشتند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ روز گذشته(دوشنبه) مراسم تجدید میثاق ورزشکاران و مسئولین وزارت ورزش و جوانان با امام (ره) و دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در حسینیه جماران و با حضور وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک، معاونین وزارت ورزش و جوانان، روسای فدراسیون‌های ورزشی، ورزشکاران برگزار شد. محسن رضوانی رئیس و محمد علی آبادی نائب رئیس فدراسیون شنا با حضور در این مراسم  به مناسبت بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره ) با آرمان های معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید پیمان دوباره کردند.

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی عصر امروز در دیدارجامعه بزرگ ورزش و جوانان کشور در حسینیه جماران، با بیان اینکه ورزش کشور سال خوبی را در زمینه های بسیار مختلف پشت سر گذاشت، اظهار کرد: اگر از من بپرسید که مهم ترین و با ارزش ترین اتفاق ورزشی این سالهای اخیر چه بود به نظرم پیروزی بانوان فوتسالیست ما در آسیا بود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به موفقیت ها در رشته های مختلف ورزشی و بیان اینکه جامعه ما امروز بیش از هر زمان دیگری به نشاط و امید نیاز دارد، گفت: امروز هیچ چیز مانند قهرمانی در ورزش امید و نشاط را به جامعه عطا نمی کند و اگر واقعا بخواهیم از گردنه های سخت عبور کنیم یکی از مهم ترین نقاط اتکای ما سرمایه گذاری در بخش ورزش؛ و امید بخشی و نشاط آفرینی این بخش است.
وی در پایان به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: ایشان می فرمایند، «ان لبدنک علیک حقا؛ برای بدن تو، حقی است که باید آن را ادا کنی» و این حق را باید با ورزش ادا کرد.

همچنین دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در حاشیه این دیدار، از حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی به عنوان یک چهره چند وجهی در عرصه های سیاسی ، فقهی و اجتماعی و صاحب نظر نام برد و تصریح کرد : یادگار امام در عرصه ورزش نیز بسیار مطلع و صاحب نظر است و تحلیل های بسیار خوبی دارد و همیشه بار و یاور جامعه ورزش بوده اند و غنیمتی برای کشور و جامعه ورزش هستند.

دکتر سلطانی فر با اشاره به شرایط کشور و حاشیه های برجام اظهار داشت : در شرایط فعلی و با گذشت ۴٠ سال از انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند حاکمیت ، باورها و مکتب امام راحل هستیم .

وزیر ورزش و جوانان گفت : آنچه واقعیت دارد جملات ، عبارت ها ،توصیه ها و رهنمودهای معمار کبیر انقلاب اسلامی با باورهای ما عجین و آمیخته شده است .

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در همه عرصه ها نیازمند این مهم هستیم که در جهت تحقق اندیشه های امام و تبلور در عرصه های اجتماعی قدم های اساسی برداریم .

دکتر سلطانی فر با اشاره به اقدامات کینه توزانه در کاخ سفید علیه ایران گفت : آنها قصد دارند که نگذارند ایران به چهلمین فجر انقلاب شکوهمند اسلامی برسد که این تهدید یک فرصت جدی برای ما در کشور است تا پایه های وحدت و انسجام ملی را تحکیم کنیم .

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه جمهوری إسلامی ایران توانسته گلیم خود را در قبال دشمنی های مختلف از آب بیرون بکشد و در توفان حوادث در مسائل تحریم ها همچون سروی کهن بایستد و قد علم کند ، اظهار داشت : هیچ قدرتی توانایی مقابله با اراده ملت ایران را ندارد و ملت ایران با عزم و اراده و دنبال کردن آرمان های امام راحل به روند رشد و توسعه. خود ادامه می دهد.

دکتر سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش ورزش را ابزاری برای ارتقای غرور و وحدت ملی دانست و تصریح کرد؛ با توجه به اثرگذاری ورزش در وحدت ملی بایستی قدرتمندتر و سرافرازتر از گذشته در میادین ورزشی حاضر شویم و موجبات نشاط ملی را فراهم کنیم .

 

 

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب