مرجان جسمانی: واترپلو بانوان به برنامه ریزی مدون نیاز دارد

مربی- بازیکن تیم واترپلو بانوان زنجان با اشاره به حمایت های موثر صورت گرفته از طرف فدراسیون و کمیته بانوان گفت: برای رسیدن به سطح مطلوب به یک پروسه ی طولانی مدت و برنامه ریزی مدون نیاز داریم.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مرجان جسمانی در ارزیابی از وضعیت واترپلوی بانوان ایران اظهار کرد: من مربی تیم واترپلو بانوان، تیم شنای موزون استان زنجان وهمچنین بازیکن تیم واترپلو این استان هستم. ما هفته ای سه جلسه تمرین داریم. خودم در هر جلسه تمرینی با بازیکنان تمرین می کنم. فقط ورزش های آبی را به طور حرفه ای ادامه می دهم. شنای موزون را هم کار می کنم ولی به طور حرفه ای به غیر از این دو رشته در رشته ای دیگر فعالیت ندارم. بیشتر به خاطر علاقه ای که به واترپلو دارم این رشته را انتخاب کردم. این رشته سختی ها و شرایط خاص خودش را دارد ولی با انگیزه ای که بازیکنانم دارند، فعالیتم را در این رشته ورزشی ادامه می دهم.
او در مورد شرایط واترپلوی ایران با توجه به پوشش محدود خبری گفت: شرایط پوشش خبری پارسال نسبت به سال های قبل خیلی بهتر بود چون پارسال حتی شاید نسبت به قبل مسابقات کمتر برگزار می شد ولی پوشش خبری خیلی بهتر بود. با واترپلوئیست ها مصاحبه می شد و نتایج مسابقات همیشه در روزنامه ها و روی سایت فدراسیون درج می شد.
سرمربی تیم واترپلو بانوان زنجان درباره شرایط واترپلوی بانوان ایران در مقایسه با سایر کشورهای اسلامی بیان کرد: سطح واترپلوی بانوان ایران در مقایسه با برخی کشورهای اسلامی یک مقدار پایین است. برای رسیدن به سطح آن کشورها به یک پروسه ی طولانی مدت و برنامه ریزی مدون نیاز داریم ولی تلاش های صورت گرفته دراین اواخر خیلی موثر بوده است. مثلا طبق برنامه ریزی فدراسیون قرار شده است که بعد از ماه رمضان مسابقات واترپلوی بانوان در رده های سنی پایین و بالای ۱۶ سال در داخل کشور برگزار شود که هم در بالا بردن سطح کیفی بازیکنان و هم در پیشرفت سطح داوری موثر خواهد بود.
مرجان جسمانی درباره سطح کیفی مسابقات داخلی واترپلوی بانوان ادامه داد: خوشبختانه سطح مسابقات روز به روز در حال بهتر شدن است. قبلا مشکل داوری مسابقات و کمبود مسابقه داشتیم که با برگزاری همین مسابقات داخلی و تداوم آن، شاهد پیشرفت در همه زمینه ها خواهیم بود و امیدوارم در آینده شرایط بهتر هم بشود.
مربی- بازیکن تیم واترپلوی بانوان زنجان در ارزیابی خود از آینده ی واترپلوی بانوان گفت: اگر برنامه ریزی هایی که از پارسال در حال اجرا شدن است به همین صورت تداوم یابد، وضعیت واترپلوی بانوان کشور خیلی بهبود پیدا می کند. از زمان روی کار آمدن مونا علی شاهد پیشرفت واترپلوی بانوان هستیم که او با تلاش و زحمت فراوان در حال پیگیری برای انجام مسابقات داخلی است.
وی ادامه داد: هفت یا هشت استان در حوزه واترپلو به طور جدی فعالیت می کنند که اگر این روند روبه بهبودی تداوم یابد، روز به روز بر تعداد تیم ها افزوده می شود.
وی درباره عدم تمایل سایر استان ها در تشکیل تیم واترپلوی بانوان عنوان کرد: شاید به این دلیل باشد که یک فردی نیست که به صورت فنی با تیم های استانی کار کند. شاید هم به دلیل عدم همکاری و حمایت هیئت های ورزشی استان ها باشد. بالا رفتن تعداد مسابقات و همچنین برگزاری مسابقات داخل کشوری براساس قوانین بین المللی بهترین راهکار است که همه این برنامه ها باید به صورت تدریجی وهدفمند پیش برود و در این صورت مسلما شرایط بهتراز وضع فعلی می شود.
جسمانی درباره انتظارات از فدراسیون و کمیته بانوان گفت: انتظارم این است که به ورزش بانوان خیلی بیشتر از آنچه که الان است، حمایت کنند و ارزش قائل بشوند چون در همه استان ها متقاضیان فعالیت در این رشته ورزشی خیلی زیاد هستند ولی اگر ببینند که هیچ حمایت و پیگیری لازم در رابطه با این ورزش صورت نمی گیرد، هر روز تعداد آن ها کمتر می شود.
او در پایان گفت: با همین حمایت ها و ارزش دادن به این رشته ورزشی بانوان است که ما می توانیم علاقه مندان به فعالیت در واترپلو را حفظ و تعداد تیم ها را در سطح کل کشور افزایش بدهیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.