مردان واترپلوئیست ایران در اندیشه برد کویت

تیم ملی واترپلو ایران در سومین دیدار خود در چارچوب مسابقات واترپلو بازی های آسیایی ساحلی تایلند فردا (پنج شنبه) به مصاف کویت می رود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ کویت سومین حریف ملی پوشان واترپلو در بازی های آسیایی ساحلی تایلند است. مردان کویتی برای انتقام گرفتن از تیم ملی واترپلو ساحلی ایران به آب می زنند.

کویت، کشوری کوچک در منطقه خاورمیانه و در حاشیه خلیج فارس است. این کشور ۳٬۳۹۹٬۶۳۷ جمعیت دارد و مساحتی معادل ۱۷،۸۱۸ کیلومتر مربع است. کشور کویت ۴۶۲ کیلومتر خط ساحلی دارد که شرایط را برای رشد ورزش واترپلو ساحلی در این کشور فراهم کرده است. به همین خاطر در کنار هندبال و فوتبال، واترپلو هم در بین مردم این کشور محبوب است.

واترپلو در کویت به لطف موقعیت جغرافیایی و ساحلی بودن این کشور سابقه ای طولانی دارد و همواره جزو تیم های مطرح آسیا در رشته واترپلو بوده است. این کشور میزبان مسابقات واترپلو جوانان جهان در سال ۱۹۹۹ و میزبان نهمین دوره مسابقات واترپلو جام باشگاه های آسیا در سال ۲۰۱۳ بود.

کویت در بازی های آسیایی ساحلی ۲۰۰۸ بالی –اندونزی و ۲۰۱۰ مسقط – عمان مقام دوم واترپلو ساحلی را از آن خود کرد. این کشور مطرح در رشته واترپلو در سال ۲۰۱۳ در مسابقات کاپ آسیا- سنگاپور با نتیجه ۱۸ بر۳ مغلوب مردان واترپلوئیست ایران شد تا تیم ملی واترپلو ایران جواز حضور در مسابقات جهانی واترپلو را کسب کند.

این تیم پر تلاش در عرصه واترپلو ساحلی با میانگین سنی ۲۶ سال و ۱۱ ماه در دیدار نخست خود اندنزی را شکست داده و در دومین دیدار خود مغلوب تیم قزاقستان شده، برای کسب عنوان و جا نماندن از تیم های صدرنشین در اندیشه انتقام از واترپلوئیست های ایران است.

شیرمردان ایران برای کسب سومین پیروزی خود فردا ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه به وقت تایلند در سواحل “کارن شمالی” به دریا می زنند.

 

ترکیب تیم ملی واترپلو ساحلی ایران در مسابقات آسیایی تایلند (پوکت):

بازیکنان: سجاد عبدی، امیرحسین خانی، حامد ملک خانبانان، عطا برخوردی، علی پیروز خواه، نیما خوشبخت و محسن جلیلی

کادر فنی: رضا جعفری (سرمربی)، علی امیریان (مربی)

 

ترکیب تیم ملی واترپلو ساحلی اندونزی در مسابقات آسیایی تایلند (پوکت):

بازیکنان: محمد مولا (کاپیتان)، علی الماجدی، مرزوق الاجمی، احمد محمد، محمد اشور، جاسم السفران و عبدالعزیر علی

کادر فنی: لادیسلاو ویوومانسکای (سرمربی)

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب