مسابقات قهرمانی واترپلو اروپا در صربستان آغاز شد

رقابت‌های واترپلو قهرمانی اروپا 2016، عصر دیروز (یکشنبه) در بلگراد صربستان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سی و دومین دوره رقابت های واترپلو مردان  اروپا عصر دیروز (یکشنبه) در صربستان مهد واترپلوی جهان آغاز شد. در این دوره از مسابقات ۱۶ کشور در چهار گروه چهار تیمه از ۱۰ تا ۲۳ ژانویه (۲۰ دی تا سوم بهمن ۱۳۹۴) به رقابت می‌پردازند.

صربستان مدافع عنوان قهرمانی به دنبال کسب سومین نشان طلای متوالی خود در این رقابت‌هاست. صرب ها این روزها در واترپلوی جهان بی رقیب به نظر می‌رسند و پس از قهرمانی در مسابقات جهانی، لیگ جهانی، رقابت های اروپایی تنها مدال طلای المپیک را در کارنامه ندارند. این تیم اینبار در کشور خودش و در فاصله چندماه مانده به المپیک ریو تحت هدایت “دژان ساویچ” بخت اصلی قهرمانی است. صربستان نخستین بازی خود در روز افتتاحیه را هم با شکست  ۱۳ بر ۶ تیم ملی کرواسی به پایان رساند. علاوه بر این دو تیم فرانسه و مالت هم در گروه B حضور دارند.

گروه A با وجود تیم های پرقدرت مونتنگرو و اسپانیا کار را برای هلند و اسلوواکی سخت میکند. در گروه C هم ایتالیا با قرعه ای نسبتا خوب با رومانی، آلمان و گرجستان هم‌گروه شده است.

گروه چهارم این رقابت ها هم به عنوان گروه مرگ شناخته می شود. جایی که ترکیه بخت برگشته با مجارستان، یونان و روسیه هم گروه است.

رقابت های امسال در مجموعه ورزشی  “کومبانک “با گنجایش ۱۱هزار و ۵۰۰ تماشاگر برگزار خواهد شد. در طی ۱۴روز در این مجموعه ورزشی مجموعا ۱۰۰مسابقه برگزار می شود.

همزمان با برگزاری مسابقات مردان، شانزدهمین دوره رقابت های قهرمانی اروپا زنان هم در بلگراد برگزار می‌شود.

 

گروهبندی تیم‌ها در سی و دومین دوره مسابقات قهرمانی مردان اروپا: 

بلگراد/ ۲۰ دی تا سوم بهمن ۱۳۹۴

گروه A:  اسپانیا – مونتنگرو – هلند – اسلوواکی

گروه B: فرانسه – صربستان – کرواسی – مالت

گروه C:  ایتالیا – رومانی – آلمان – گرجستان

گروه D: مجارستان – یونان – روسیه- ترکیه

Untitled-1

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب