ملی‌پوشان به دنبال شکستن طلسم ۴۴ ساله

تیم ملی واترپلوی ایران در بازی‌های آسیای ۲۰۱۸ جاکارتا به دنبال کسب مدال برنز و شکستن حسرت ۴۴ ساله است.

به گزارش روابط عمومی فدارسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از خبرگزاری ایسنا، واترپلو تنها رشته تیمی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو است که خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا آماده می‌کند. طبق برنامه‌ها و اردوهای تدارکاتی که تیم ملی واترپلو در داخل و خارج از کشور داشته، می‌توان به جرات گفت که بهترین امکانات نسبت به ادوار گذشته در اختیار این تیم بوده و با توجه به حضور مربی صربستانی و اردوهای تدارکاتی قابل قبول، حالا طرفداران این رشته انتظار موفقیت ملی‌پوشان ایران در جاکارتا را دارند.

واترپلوی ایران تا کنون هشت بار میدان بازی‌های آسیایی را تجربه کرده است که امسال با حضور در هجدهمین دوره این رقابتها، برای نهمین بار برابر رقبا صف آرایی می کند. واترپلوئیست‌های ایران در اکثر دوره‌های حضور خود در بازیهای آسیایی در جایگاه چهارم قرار گرفته‌اند و حالا طبق گفته مسئولان، به دنبال کسب مدال برنز در این رقابت‌ها است.

– بهترین نتیجه واترپلوی ایران در بازی‌های آسیایی
تیم ملی ایران ۴۴ سال پیش در جریان بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران، با کسب جایگاه نخست و مدال طلا، بهترین نتیجه خود در تاریخ این رقابت‌ها را ثبت کرده است اما پس از آن رویداد که ایران میزبان هم بوده، هیچگاه مدال بازیهای آسیایی تکرار نشده است.

– عناوین واترپلوی ایران در همه ادوار بازی‌های آسیایی
۱) ششمن دوره (۱۹۷۰ – بانکوک): مقام چهارم
۲) هفتمین دوره (۱۹۷۴ – تهران): مقام نخست
۳) دهمین دوره (۱۹۸۶ – سئول): مقام چهارم
۴) یازدهمین دوره (۱۹۹۰ – پکن): مقام ششم
۵) دوازدهمین دوره (۱۹۹۴ – هیروشیما): مقام چهارم
۶) سیزدهمین دوره (۱۹۹۸ – بانکوک): مقام پنجم
۷) چهاردهمین دوره (۲۰۰۲ – بوسان): مقام چهارم
۸) پانزدهمین دوره (۲۰۰۶ – دوحه): مقام چهارم

– رقبای اصلی واترپلوی ایران در آسیا
تیم‌های ژاپن و قزاقستان قدرت‌های اصلی واترپلوی آسیا هستند که برای قهرمانی شانس بیشتری دارند. پس از این دو تیم که به سایر آسیایی ها فاصله ایجاد کرده اند، ایران و چین شانس مدال برنز به حساب می آیند.

– نکات قابل توجه
۱) هدایت تیم ملی واترپلوی ایران را الکساندر چیریچ صربستانی بر عهده دارد. این مربی جوان در دوران بازیکنی خود سه مدال المپیک به دست آورده است.
۲) ترکیب اعزامی به بازی‌های آسیایی جوان‌ترین تیم ملی تاریخ واترپلوی ایران است.
۳) واترپلوی ایران در دو دوره گذشته بازی‌های آسیایی(۲۰۱۰ – گوآنگ‌ژو و ۲۰۱۴ – اینچئون) حضور نداشت.

چیریچ سرمربی صربستانی تیم ملی

– مسن‌ترین و جوان‌ترین بازیکن تیم ملی واترپلو
مسن‌ترین بازیکن: علی پیروزخواه متولد ۱۳۶۷ که کاپیتان تیم ملی است.
جوان‌ترین بازیکن: حسین خالدی که متولد ۱۳۷۹ است.

– هم گروه‌های ایران در دور مقدماتی بازی‌های آسیایی
گروه A: ۱- قزاقستان   ۲- سنگاپور  ۳- کره جنوبی ۴- ایران
گروه B: ۱- عربستان‌    ۲- ژاپن  ۳- هنگ‌کنگ  ۴- چین ۵- اندونزی

– برنامه‌ مسابقات واترپلو
مسابقات بخش مردان به وقت محلی، از ساعت ۸:۳۰ روز ۲۵ آگوست(سوم شهریور) آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۷:۵۰ روز ۱ سپتامبر(دهم شهریور) پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.