مهدی انصاری: شناگران دیگر کشورها ما را دروغگو دانستند

شناگر تیم ملی گفت: مربیان و شناگران دیگر کشورها در مالزی ما را دروغگو دانستند چون معتقد بودند تمرینات ما در یکی از کمپ‌های آمریکا و اروپا برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از خبرگزاری آنا مسابقات بین‌المللی شنای مالزی برای جامعه شنای ایران نتایج خوبی به همراه داشت. در این رقابت‌ها بنیامین قره‌حسنلو موفق شد در ۵۰ متر آزاد صاحب مدال طلا شود و مهدی انصاری در ۵۰ متر پروانه به نشان نقره رسید. این دو شناگر امید زیادی پیدا کرده‌اند تا بتوانند ورودی نهایی المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنند.

مهدی انصاری در مورد رقابت‌های بین‌المللی شنای مالزی به خبرنگار ورزشی آنا گفت: رقابت‌ها سطح بالایی داشت. اگر زودتر به این مسابقات اعزام می‌شدیم، قطعاً نتایج بهتری کسب می‌کردیم. من در روز اول خستگی زیادی داشتم و با مصدومیت از ناحیه کمر مواجه بودم. با این حال تلاش کردم برای ایران صاحب مدال شوم. اگر فرصت بیشتری برای ریکاوری داشتیم قطعاً این شرایط را پیدا می‌کردم که بتوانم در ماده‌های دیگر نیز موفق باشم.

وی با اشاره به زحمات صابر مهری روان‌شناس تیم ملی شنا و مجید مشتاق عشق مربی تیم ملی اظهار کرد: اگر در مالزی این دو مربی در کنار تیم ملی نبودند، بدون تردید با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شدیم. اگر قره‌حسنلو توانست صاحب مدال طلا شود به‌خاطر این بود که حمایت‌های بسیار خوبی از سوی هر دو مربی صورت گرفت. من زمانی که با آسیب‌دیدگی زیادی از ناحیه کمر مواجه شدم و نتوانستم در یکی از مسابقات شرکت کنم به همراه آقای مهری به بیمارستان مراجعه کردم. آنجا این تصور ایجاد شد که ایشان مربی فیزیوتراپ ماست درحالی‌که چنین موضوعی وجود نداشت و او تنها سمت روان‌شناس را داشت اما به دلیل اینکه تیم مربیگری ما کامل نبود، این دو مربی مسئولیت‌های دیگر را هم برعهده داشتند.

شناگر تیم ملی در خصوص اینکه باید در چند مسابقه دیگر شرکت کند تا بتواند سهمیه قطعی صعود به المپیک را کسب کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در ایتالیا، کرواسی، چین، ترکیه و مجارستان مسابقات بین‌المللی در حال برگزاری است که موفقیت در تمامی آنها منجر به کسب ورودی المپیک می‌شود اما با توجه به نیاز ما به ریکاوری و رفع مصدومیت‌ها، فدراسیون این برنامه را پیش رو دارد که در ماه‌های آینده ملی‌پوشان را به مسابقات دیگر اعزام کند.

وی تأکید کرد: آنتونی اروین و آرن گوئررو که هر دو موفق شدند مدال‌های طلای المپیک را در دوره‌های مختلف کسب کنند، به‌صورت مداوم در مسابقات جهانی شرکت می‌کنند. با توجه به محدودیت‌های مالی که فدراسیون شنا دارد، امکان شرکت ما در مسابقات به‌صورت ماهیانه وجود ندارد اما این امید را داریم که دو ماه یک بار به مسابقات بین‌المللی اعزام شویم تا بتوانیم با دغدغه کمتری ورودی المپیک را کسب کنیم.

انصاری یادآور شد: در مسابقات مالزی علیرضا یاوری و مهرشاد افقری همانند من و بنیامین قره‌حسنلو تلاش کردند تا بتوانند مرحله اول کسب سهمیه المپیک را با موفقیت پشت‌سر بگذارند اما این اتفاق نیفتاد چون آنها تجربه کمتری داشتند. یقین دارم با اعزام بیشتر ملی‌پوشان به مسابقات بین‌المللی شاهد اتفاقات مثبت بسیار بزرگی خواهیم بود.

وی با اشاره به ممانعت از حضور اعضای تیم ملی شنا و دیگر رشته‌های آبی در استخر قهرمانی آزادی تصریح کرد: نمی‌دانم با تعطیلی مهم‌ترین پایگاه آماده‌سازی ورزشکاران رشته‌های آبی چه نفعی نصیب شرکت تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی می‌شود. اگر شرایط رشد را از شناگران بگیریم چگونه باید انتظار داشته باشیم که به المپیک برویم.

انصاری ادامه داد: در مالزی بسیاری از مربیان و شناگران دیگر تیم‌ها به ما می‌گفتند شما در یکی از کمپ‌های آمریکا یا اروپا تمرین کرده‌اید که به مدال رسیده‌اید و کسی باور نمی‌کرد تمریناتی که در ایران داریم هم مستمر برگزار نمی‌شود. وقتی قره حسنلو در رقابت‌های لیگ موفق می‌شود رکورد ۲۲,۹۰ را ثبت کند که برابر با رکورد قهرمان المپیک است ولی توجه لازم به او نمی‌شود نباید هم برای حریفان باورپذیر باشد که ما در کمپ‌های خارجی شرکت نکرده‌ایم. آنها به ما اتهام دروغگو بودن را زدند چون تعریف ورزش در کشورشان با ما تفاوت دارد.

 

 

انتهای پیام

 

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب