از شناگران ایران در کازان انتظار مدال نداریم

رییس کمیته فنی شنا با اشاره به حضور تیم ملی ایران در رقابت های جهانی فینا تاکید کرد نباید در مسابقات جهانی از تیم شنا انتظار مدال داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، شنای ایران سال پرکاری را در پیش دارد و شناگران ایران از اکنون خود را برای حضور در مسابقات جهانی فینا که مهمترین رویداد این رشته به شمار می رود و هر ۲ سال یکبار برگزار می شود آماده می کنند.

اردوهای متمرکز و غیر متمرکز شنا در حالی برگزار می شود که ملی پوشان ایران سخت تلاش می کنند تا بتوانند با حضور در رقابت های انتخابی جهان تعداد سهمیه های خود برای حضور در مسابقات فینا را افزایش دهند تا این تیم با حداکثر افراد خود بتواند به رقابت ها اعزام شود.

فرشاد کرمی رییس کمیته فنی شنا با ابراز رضایت از برگزاری اردوهای تیم ملی گفت: خوشبختانه طبق برنامه ریزی های انجام شده اردوهای متمرکز و غیر متمرکز برای شناگران ایران در نظر گرفته شده و ورزشکاران ایران تمرینات خود را از مدت ها قبل برای حضور در رویدادهای مختلف آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: اردوهای غیر متمرکز در حالی برگزار می شود که شناگران ایران در استان های مختلف به طور روزانه تمرینات خود را در استخر مربوطه زیر نظر مربی خود انجام می دهند و سپس گزارش تمرینات و آخرین وضعیت خود را به مربی تیم ملی ارجاع می دهند تا ما در تهران بتوانیم برنامه ریزی لازم را برای ادامه روند پیشرفت آنها تدوین کنیم.

وی افزود: اردوهای متمرکز نیز به صورت دائمی در تهران انجام می شود که مربیان تیم ملی همه روزه در تلاش هستند تا تمرینات ویژه و متنوعی را برای شناگران تیم ملی در نظر بگیرند تا آنها آماده حضور در مسابقات شوند.

رییس کمیته فنی شنا درباره حضور تیم ملی در مسابقات جهانی فینا که قرار است در سال جاری برگزار شود گفت: همانطور که می دانید ما سال بسیار سختی را در پیش داریم و البته باید در مهمترین رویداد ورزش شنا یعنی جام جهانی فینا حضور یابیم به همین منظور تمام تلاش کادر فنی و فدراسیون این است که تیم با آمادگی بسیار بالا در این بازی ها که هر ۲ سال یکبار از سوی فدراسیون جهانی برگزار می شود، حضور یابد.

فرشاد کرمی در پاسخ به این سوال که آیا می توان به کسب مدال در بازی های فینا امیدوار بود یا خیر اذعان کرد: انتظار مدال از شنا در مسابقات جهانی مانند این است که از فوتبال توقع داشته باشیم تا قهرمان جهان شود بنابراین باید واقع بینانه به این موضوع اشاره کنیم ما در مسابقات جهانی شانسی برای کسب مدال نداریم و نباید انتظار زیادی در این مورد ایجاد شود اما در صورت حمایت از این رشته از سوی مسئولان به شما قول می دهم که می توانیم در آسیا مدال آور شویم البته تاکید می کنم این مورد نیز تنها در صورتی محقق خواهد شد که از لحاظ تجهیزات و امکانات رسیدگی های لازم صورت گیرد.

وی اظهار کرد: طبق برنامه ای که از قبل تدوین کردیم در سال جاری به دنبال تغییرات گسترده و مثبت در شنا هستیم تا بتوانیم روند صعودی این رشته را بیش از پیش افزایش دهیم و از استعدادهای بیشتری استفاده کنیم.

وی درباره برنامه ریزی های آتی کمیته شنا برای ارتقا سطح کیفی شناگران گفت: هدف ما این است که بتوانیم بهترین استعدادها را برای شنا کشف و روی آنها سرمایه گذاری کنیم اما این موضوع نیاز به امکانات دارد و ما به حمایت بیشتری در این زمینه نیاز داریم، فدراسیون تمام تلاش خود را برای موفقیت این رشته و حتی ۲ رشته واترپلو و شیرجه به کار گرفته ولی معتقدم برای افتخار آفرینی مسئولان ورزش نیز باید نگاه ویژه ای به ما داشته باشند.

کرمی درباره تعداد حضور شناگران ایران در مسابقات جهانی اضافه کرد: در حال حاضر حضور ۲ شناگر در مسابقات فینا قطعی شده ما امیدواریم بتوانیم در مسابقات انتخابی مجارستان این تعداد به عدد ۴ افزایش دهیم و مطمئن هستیم با توجه به شرایط فعلی رسیدن به این هدف غیر ممکن نیست.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب