آریا نسیمی شاد رکورد ملی 200متر قورباغه را شکست

نسیمی‌شاد رکورد شش ساله شنا قورباغه را شکست

در سومین روز شنا بازیهای آسیایی اینچئون آریا نسیمی شاد شناگر نوجوان ایران موفق شد با ثبت زمان 2 دقیقه و 20 ثانیه و 02صدم ثانیه رکورد ملی ماده 200متر قورباغه را پس از شش سال کاهش دهد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ در سومین روز شنا بازیهای آسیایی اینچئون چهار شناگر  ایران در دو ماده ۵۰متر آزاد و ۲۰۰متر قورباغه به آب زدند. رقابت های امروز محل درخشش شناگران ملی پوش بود و هر چهار شناگر ایران رکوردهای خود را بهبود بخشیدند و نسیمی شاد ۱۵ساله رکورد ملی ماده ۲۰۰متر قورباغه را پس از شش سال یک ثانیه و ۴۶صدم ثانیه ارتقا داد.

آریا نسیمی شاد ۲۰۰متر را در ۲ دقیقه و ۲۰ ثانیه و ۰۲صدم ثانیه شنا کرد تا از رکورد ۲ دقیقه و ۲۱ثانیه و ۴۸صدم ثانیه علیرضایی زمان بهتری ثبت کند. علیرضایی این زمان را در رقابت های قهرمانی کشور کرواسی سال  ۲۰۰۸ ثبت کرده بود. در همین ماده مهدی انصاری هم زمان ۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه و ۱۲ صدم ثانیه را به نام خود ثبت کرد و توانست حدود ۵ ثانیه رکورد خودش را کاهش دهد.

ماده ۵۰متر آزاد هم با نمایش خوب آرشام میرزایی و احمدرضا جلالی همراه بود. جلالی که در دسته ششم رقابت می کرد با ثبت زمان ۲۳ ثانیه و ۷۴ صدم ثانیه به کار خود پایان داد. آرشام میرزایی هم زمان ۲۳ ثانیه و ۹۱ صدم ثانیه را ثبت کرد. هر دو این شناگران رکورد پیشین خود را کاهش دادند و برای اولین بار توانستند این مسافت را زیر ۲۴ثانیه شنا کنند اما از راهیابی به فینال باز ماندند.

 

*رکوردهای کسب شده شناگران ایران در روز سوم بازیهای آسیایی اینچئون:

۲۰۰متر قورباغه:

آریا نسیمی شاد: ۲.۲۰.۰۲ (رکورد ملی)

مهدی انصاری: ۲.۲۳.۱۲

 

۵۰متر آزاد:

احمدرضا جلالی: ۲۳.۷۴

آرشام میرزایی: ۲۳.۹۱

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب