نگاهی به اقتدار شیربچه های واترپلوی ایران در آسیا

تیم ملی واترپلوی جوانان ایران با نایب قهرمانی در آسیا بار دیگر اقتدار خود را به رخ مدعیان کشاند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ قرعه کشی رقابت های واترپلوی جوانان آسیا چند روز قبل از شروع این مسابقات در کشور اندونزی انجام شد. بر همین اساس مقرر شد که تیم ملی واترپلو جوانان ایران در این دوره با تیم های ازبکستان، ژاپن، سنگاپور، چین و اندونزی رقابت کند. تیم ملی واترپلو جوانان ایران از روز ۱۰ آبان سال ۱۳۹۳ در جاکارتا اردو زد.
با تدبیر کادر فنی، کاروان ایران چند روز زودتر به جاکارتا سفر کرد تا علاوه بر آشنایی با محیط و آب و هوا چند جلسه تمرین خوب هم در استخر محل برگزاری مسابقات داشته باشد. حمید شب انگیز(سرمربی)، دانیال خاکبان (مربی) و احمد یاقوتی ( سرپرست) بازیکنان را در این مسابقات آماده می کردند.
واترپلوئیست های ایران در گام نخست باید به مصاف تیم قدرتمند ازبکستان می رفتند. ازبک ها با بهره بردن از چند مهره کلیدی مثل رستموف حریف خطرناکی برای جوانان ایران به شمار می رفتند. با این حال ملی پوشان ایران بدون هراس به آب زدند. بعد از یک نمایش پایاپای و مهار حملات کوبنده حریف سرانجام شاگردان حمید شب انگیز با نتیجه ۱۴ بر۹ حریف خود را شکست دادند. با کسب نخستین پیروزی روحیه و نشاط به اردوی واترپلوئیست های جوان ایران آمد. انگیزه ها برای ادامه مسیر بالا رفت.
در گام دوم ملی پوشان ایران باید به مصاف ژاپن می رفتند. ژاپنی ها که مدت هاست خود را از سطح آسیا بالاتر برده اند مدعی اصلی قهرمانی در این مسابقات به شمار می رفتند. آن ها انگیزه زیادی داشتند که مقابل تیم ملی واترپلو ایران با اختلاف زیادی پیروز شوند. با این حال جوانان با غیرت ایران نمایش بسیار خوبی مقابل این تیم داشتند. شاید قدری کم تجربگی جوانان ایران در برابر انگیزه و تجربه بالای تیم ژاپن موجب شد تا دومین مسابقه به نفع ایران تمام نشود.
ملی پوشان ایران که خوب می دانستند برای دفاع از عنوان نایب قهرمانی دوره قبل، و کسب سهمیه جهانی ناچارند در سایر مسابقات پیروز شوند، در یک بازی تماشایی سنگاپور را در هم کوبیدند. جوانان ایران از چپ و راست دروازه حریف را آماج حملات خود کردند و با نتیجه ۱۷ بر ۶ پیروز شدند. اشتهای جوانان ایران برای پیروزی سیری ناپذیر بود. حتی تیم قدرتمند چین با هدایت مالارا(سرمربی سابق ایران) هم نمی توانست در برابر شیربچه های ایران مقاومت کند.
اگرچه سرمربی چینی ها شناخت بسیار خوبی از تیم ملی واترپلو جوانان ایران داشت اما، بازیکنان ایران با اجرای موبه موی تدابیر کادر فنی ایرنی خود موفق شدند حریف را با نتیجه ۱۱ بر ۹ شکست دهند. با این پیروزی تقریبا صعود ایران به مسابقات جهانی قطعی شده بود.
با این حال تیم ملی واترپلوی جوانان ایران با قدرت به مصاف اندونزی میزبان رفت و آخرین مسابقه خود را هم با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ پیروز شد.
بدین ترتیب تیم ملی واترپلو جوانان ایران با کسب مدال نقره این مسابقات سهمیه حضور در رقابت های جهانی ۲۰۱۵ قزاقستان را بدست آورد.

*نتایج کامل مسابقه های تیم ایران در قهرمانی آسیا:
ایران ۱۴-۹ ازبکستان
ایران ۱۷-۶ سنگاپور
ژاپن ۱۴ -۵ ایران
ایران ۱۱ -۹ چین
ایران ۱۵-۱۰ اندونزی

*جدول رده بندی قهرمانی واترپلو آسیا:
۱-ژاپن ( مدال طلا)
۲-ایران(مدال نقره)
۳-ازبکستان(مدال برنز)

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب