نگاهی کوتاه به نتایج بدست آمده در مرحله نخست مسابقات شیرجه قهرمانی باشگاه‌های کشور

در نگاه کلی به لیگ برتر شیرجه می‌توان گفت که حضور 9 تیم در این رقابت‌ها در جای خود یک رکورد محسوب میشود.

مسعود موسوی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ شیرجه از جمله رشته‌های ورزشی که در بین سایر ورزش های آبی مانند شنا و واترپلو با کمبودهای بسیار زیادی از جهت امکانات فنی و تخصصی در سراسر کشور مواجه است،به گونه ای که تعداد استخرهایی که در سراسر کشور دارای تجهیزات بروز و فنی این رشته هستند به تعداد انگشتان دو دست هم نمیرسد.

این نقیصه مهم موجب شده است که رشته ورزشی شیرجه کشور آنچنان که باید و لازم است در رقایت‌های برون مرزی موفق جلوه نکند و البته در کنار این مسئله باید به شرایط کرونایی چند ساله اخیر هم اشاره کنیم که مزید بر علت شد و با تعطیلی طولانی مدت استخرها، انگیزه فعالیت شیرجه روها هم به پایین ترین حد خود تنزل پیدا کرد.

تا اینکه سرانجام  با مجوز مسئولان وزارت بهداشت استخرهای سراسر کشور مجددا فعالیت خود را آغاز کرده وشرایط دوباره برای تمرین و آماده سازی ورزشکاران رشته‌های آبی و از جمله شیرجه فراهم شد.

برگزاری مرحله نخست مسابقات شیرجه قهرمانی باشگاه های کشور در استخر ۹ دی مجموعه ورزشی شیرودی ، حرکت بسیار مهم و مثبتی  پس از وقفه‌های کرونایی بود که روح تازه ای به  جریان فعالیتی رشته شیرجه و دست اندرکاران این ورزش دمید و بستر مناسبی فراهم شد تا  کارشناسان با نگاهی تحلیلی به دستاوردهای این مسابقات و چهره‌های شاخص حاضر در آن، به یک جمع بندی و ارزیابی خوبی از وضعیت آمادگی شیرجه روهای مطرح کشور در شرایط  کنونی و پس از کرونا داشته باشند.

در نگاه کلی به این مسابقات، حضور ۹ تیم در این رقابت‌ها در جای خود یک رکورد محسوب میشود، ویژگی که دست اندرکاران رشته شیرجه را به آینده این رشته ورزشی خوش بین ساخت و این امیدواری را در آنها ایجاد کرد که پس از پایان مراحل دوگانه این رقابتها، چهره‌های با تجربه، شاخص، جوان و نوپا در رشته شیرجه کشور شناسایی شده و فعالیت‌های آنها در رده ملی، جهت حضور احتمالی در بازی‌های آسیایی سال آتی آغاز شود.

به شکل کلی نگاهی به نفرات اول تا ششم رقابتهای سه گانه سکو و تخته‌های سه متر و یک متراین رقابت ها، میتواند ارزیابی مستندی بر چهره‌های برتر شیرجه کشور در شرایط کنونی ارائه  دهد که به این اطلاعات اشاره می‌شود.

در این مسابقات مجتبی ولی پور از باشگاه مس سونگون و حمید کریمی از باشگاه رعد پدافند شرکت کنندگانی بودند که موفق شدند در هر سه رشته، جزو سه نفر برتر شده و امتیازات خوبی را برای باشگاه خود به ثبت برسانند.

مجتبی ولی پور در هر سه رشته رقابت‌ها در رده اول قرار گرفت و حمید کریمی نیز با کسب رده سوم در رشته سکو و رده دوم در رشته‌های تخته سه متر و یک متر به کار خود پایان داد ند که امتیازهای جالب توجهی محسوب میشوند.

سومین نفر در جدول رده بندی نفرات برتر سه رشته، علیرضا صباغی از باشگاه پارس دکل اراک بود که موفق شد در رشته سکو به مقام دوم رسیده و در رشته تخته یک متر به جایگاه ششم قناعت کند و پس از وی پارسا ناظران از باشگاه رعد در رشته‌های تخته سه متر و یک متر بترتیب در رد‌های سوم و چهارم  قرار گرفته و به کار خود در این مرحله از رقابت‌ ها پایان داد. رده پنجم در لیست فوق به سید محمد مقدسی  از باشگاه ارسن البرز تعلق گرفت  که در رشته سکو به مقام پنجم و در رشته تخته سه متر  به رتیه چهارم قانع شد و سام واژیر  از باشگاه نفت تهران هم با کسب رده چهارم در رشته سکو و رده پنجم در تخته سه متر پس از وی در رده ششم جای خوش کرد، چهره ای که علیرغم سن پایین خود  بسیار مستعد بوده و صاحب نظران این عقیده را دارند که وی در موفقیت های آتی ورزش شیرجه کشور نقش تعیین کننده‌ای را میتواند ایفا کند.

و بالاخره رتبه‌های هفتم تا دهه این جدول بندی بترتیب به علی شکول از باشگاه مس با کسب رده سوم رشته تخته یک متر، آرش محمدیان از تبریز با کسب رده پنجم در تخته یک متر، امیر حسین رحیمیان از باشگاه مس با کسب رده ششم در رشته سکو  و علی قادری از باشگاه مس با کسب هفتم رشته تخته سه متر تعلق گرفت و به این ترتیب ده چهره شاخص مرحله اول رقایت های شیرجه باشگاه های کشور تعیین شد. رقابتهای مهمی که در پایان آن، باشگاه مس سونگون با ۸۴ امتیاز در صدر قرار گرفت ، رعد پدافند با ۷۴ امتیاز دوم شد و آرسن البرز و ونفت تهران  مشترکا با ۳۹ امتیاز در رده سوم   جدول رده بندی قرار گرفتند .

بررسی تحلیلی نتایج رقابت های مرحله اول مسابقات شیرجه باشگاهای کشور که به بخشهایی از آن اشاره شد،  میتواند مسیر فرا روی دست اندرکاران ورزش شیرجه  کشور را مشخص کرده و اطلاعات لازم را  جهت برنامه ریزی های آتی در اختیار آنها قرار دهد.

انتهای پیام

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب