نیلوفر قنبری: شنای موزون را رها نکنند

بازیکن تیم شنای موزون تهران گفت: انتظار دارم که به شنای موزون کمک کنند تا آینده بهتری داشته باشد و این رشته را به حال خودش رها نکنند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ نیلوفر قنبری بازیکن شنای موزون تیم تهران درباره شرایط شنای موزون اظهار کرد: من متولد سال ۱۳۷۱ و دانشجوی رشته تربیت بدنی هستم. از سال ۱۳۸۰ وارد این رشته ورزشی شدم و به طور حرفه ای کار خودم را در این رشته ورزشی شروع کردم. اول تنها در شنا فعالیت می کردم. بعدا به رشته شنای موزون علاقه مند شدم. شنای موزون یک رشته متنوع، شاد و بسیار زیبا است، که این مهم ترین انگیزه من برای انتخاب این رشته بوده است. از دو سال پیش که مسابقات برگزار نمی شود تمرینات کاملی نداشتم ولی همیشه سعی می کنم با تمریناتی که خودم انجام می دهم، آمادگی ام را حفظ کنم.
بانوی شناگر موزون درباره شرایط این رشته با توجه به پوشش محدود خبری گفت: شرایط این رشته در ایران خوب نیست و خیلی از افراد نمی دانند که اصلا این رشته در ایران وجود دارد. متاسفانه پوشش خبری هم نمی شود که همه بدانند این رشته از کی شروع شده، قهرمانان این رشته چه کسانی هستند، مسابقات شنای موزون چه موقع برگزار می شود.
نیلوفر قنبری درباره سطح کیفی مسابقات داخلی شنای موزون عنوان کرد: سطح مسابقات داخلی با توجه به شرایطی که این رشته دارد، خوب بوده و مسابقات بهتر برگزار شده است. ولی متاسفانه از دو سال پیش مسابقات لیگ برگزار نمی شود. عدم برگزاری مسابقات به این رشته لطمه بزرگی وارد می کند. اگر شنای موزون با شرایط فعلی پیش برود، آینده ای ندارد ولی اگر بیشتر بها داده شود، آینده خوبی خواهد داشت.
بازیکن تیم شنای موزون تهران درباره شرایط شنای موزون ایران در مقایسه با دیگر کشورهای اسلامی گفت: ما نسبت آن ها خیلی ضعیف هستیم چون دیگر کشورهای اسلامی و همسایه مسابقات بین المللی دارند، مثل سایر رشته ها برای شنای بانوان هم یک برنامه ریزی خاص دارند. متاسفانه در ایران شرایط این طور نیست. ما نه مسابقات بین‌‎المللی و نه مسابقات داخلی برگزار می کنیم. برای برگزاری مسابقات هیچ تبلیغاتی صورت نمی گیرد. انتظار دارم که به این رشته کمک کنند تا آینده بهتری داشته باشد و این رشته را به حال خودش رها نکنند.
قنبری درباره پیشنهاد برای بهتر شدن شرایط بیان کرد: پیشنهادم این است که با همکاری فدراسیون حمایت ها از این رشته بیشتر شود و مسابقات بیشتر برگزار شود، به قهرمانان این رشته بها داده شود تا انگیزه ای برای تمرین و ادامه فعالیت در این رشته داشته باشند. اگر مسابقه برگزار شود، می خواهم این رشته را تا آخر به صورت حرفه ای ادامه دهم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب