همایش نقش والدین در پرورش کودکان در ورزش شنا برگزار شد

برای اولین بار زیر نظر هیئت شنای استان کردستان همایش نقش والدین در پرورش کودکان در ورزش شنا در سنندج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ همایش نقش والدین در پرورش کودکان در ورزش شنا روز چهارشنبه (یکم بهمن) با حضور والدین و خانواده های کودکان ورزشکار رشته شنا به صورت یک کارگاه آموزشی در سنندج برگزار شد.

محمد رضا منصوری رئیس هیئت شنا استان کردستان عنوان کرد: هدف از برگزاری این گارگاه آموزشی، نقش اصلی و مهم والدین در حمایت و تشویق بچه ها به فعالیت های بدنی رشته شنا است.

منصوری گفت: نگرش و برخورد مثبت به فعالیت و حمایت ورزشی باید در سال های اولیه زندگی کودکان وجود داشته باشد و اظهار داشت ، خانواده ها ضروری است با حضور در چنین گارگاه هایی از نظریات و دیدگاه های ارزشمند اساتید در این زمینه استفاده کنند.

در این همایش جلیل مرادی از اساتید رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه از نقش روانشناختی و حمایتی والدین در ورزش را عنوان کرد و گفت: مراحل رشد حرکتی در انسان ها، عناصر اساسی در ورزش، پاداش در ورزش، انگیزش در ورزشکاران و اصلاح توجیهات رفتاری موارد اصلی در این بخش می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.

بهنام بوبانی از کارشناسان ورزش و مربی تیم ملی سه گانه بیان کرد: یکی از راه های پیشرفت و اعتلای رشته شنا در استان کردستان در مرحله اول حمایت خانواده و والدین از کودکان خود است. با کسب تجارب اساسی در کلینیک برگزار شده به این نتیجه رسیدیم که مربیان شنای استان کردستان از نظر فنی هیچگونه کمبودی را ندارند و باید از نظر ارتقاء سطح علمی و توان فنی بروز شوند.

در پایان همایش بنابر اعلام هیئت شنای استان کردستان در طول سال چنین کارگاه هایی در بخش های مختلف برای توسعه و رشد شنا ویژه روسای هیئت شهرستان ها، خانواده ها و مربیان را برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب