هنگ کنگ نخستین حریف واترپلوئیست های ساحلی ایران

در نخستین روز از رقابت های واترپلو بازی های آسیایی ساحلی، تیم ملی ایران به مصاف هنگ کنگ، تیم پرتلاش شرق آسیا می رود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مردان واترپلوئیست ساحلی ایران که برای حضور در رقابت های واترپلو بازی های آسیایی ساحلی “پوکت” به تایلند سفر کرده اند عصر فردا (سه‌شنبه) در نخستین دیدار خود مقابل هنگ کنگی ها در ساحل “کارن شمالی” به آب می زنند.

هنگ کنگ کشوری با جمعیتی بیش از ۷میلیون نفر به دلیل خطوط هوایی وسیع و بندرگاه طبیعی عظیمش شهره است. در این کشور با توجه به استعمار انگلیس برخلاف بسیاری از کشورهای آسیایی رشته های ورزشی غربی مثل فوتبال، بسکتبال، شنا، بدمینتون و…. محبوب است. هنگ کنگ اما در واترپلو دنیا رو به رشد و ترقی است. آن ها شاید از آوازه بسیار بلندی در واترپلو هفت نفره برخوردار نباشد اما واترپلو ساحلی محلی برای درخشش دوستداران این رشته است. جوانان واترپلوئست ساحلی هنگ کنگ عنوان کرده اند: “واترپلو ساحلی هنگ کنگ توسط گروهی از جوانان شروع شد. جوانانی که از محدودیت های استخر به تنگ آمده بودند و تصمیم گرفتند به ساحل دریا بروند و واترپلو بازی کنند.”
با توجه به اقلیم هنگ کنگ این رشته ورزشی در آنجا طرفدار زیادی پیدا کرده است. این علاقه به حدی است که سالانه مسابقات بین المللی واترپلو ساحلی در این کشور برگزار می شود. با توجه به تفاوت اندک قوانین واترپلو ساحلی با واترپلو معمول، همین تمرین مداوم در دریا و رقابت های متعدد ساحلی آمادگی خوبی را برای هنگ کنگی ها به ارمغان آورده است.
هنگ کنگی ها چند سالی است سرمایه گذاری مناسبی در رشته ورزشی واترپلو کرده اند. از ابتدای سال ۲۰۱۴ تا به امروز واترپلوئیست های این کشور در بیش از هشت رویداد مهم شرکت کرده اند که از مهم ترین آن ها می توان به دو دوره مسابقات داخلی، رقابت های جوانان و بزرگسالان تابستانی، رقابت های زمستانی (وینتر دیپ)، مسابقات مدارس واترپلو پاناسونیک و… اشاره کرد. علاوه بر این مسابقات رقابت های معتبر ساحلی هم به میزبانی هنگ کنگ همه ساله برگزار می شود. اما حریف این تیم پرتمرین و تلاشگر ایران است. ایران که از دیرباز به عنوان یکی از قدرت های بلامنازع واترپلو آسیا مطرح است با حضورش در این رقابت ها زنگ خطری برای تمامی رقیبان شده است و امید به مدال آوری را برای همه کم رنگ تر کرده است. با این حال هنگ کنگی ها امیدوارند فردا (سه شنبه) در نخستین دیدار خود دست خالی از آب خارج نشوند و نمایش خوبی مقابل مردان ایران داشته باشند.

*ترکیب تیم ملی ایران در رقابت های واترپلو بازی های آسیایی ساحلی “پوکت- تایلند”:
بازیکنان: سجاد عبدی، امیرحسین خانی، حامد ملک خانبانان، عطا برخوردی، علی پیروز خواه، نیما خوشبخت و محسن جلیلی
کادر فنی: رضا جعفری (سرمربی)، علی امیریان (مربی)


*برنامه کامل مسابقات واترپلو بازی های آسیایی ساحل پوکت تایلند:
*روز نخست (سه‌شنبه- ۲۷ آبان):
تایلند – قزاقستان
اندونزی – کویت
هنگ‌کنگ – ایران (از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران)

*روز دوم (چهارشنبه- ۲۸ آبان):
قزاقستان – کویت
ایران – اندونزی (از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران)
تایلند – هنگ کنگ

*روز سوم (پنج‌شنبه- ۲۹ آبان):
کویت – ایران (از ساعت  ۱۱:۳۰ به وقت تهران)
هنگ‌کنگ – قزاقستان
اندونزی – تایلند

روز چهارم (جمعه- ۳۰ آبان):
قزاقستان – ایران (از ساعت ۱۱:۳۰ به وقت تهران)
تایلند – کویت
هنگ‌کنگ – اندونزی

*روز پنجم (شنبه- یک آذر):
اندونزی – قزاقستان
کویت – هنگ کنگ
تایلند – ایران ( از ساعت ۱۱:۳۰ به وقت تهران)

شنبه (یک آذر) هم از  ساعت ۱۴:۳۰ به وقت تهران مراسم اهدا جام رقابت های واترپلو ساحلی برگزار می شود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب