واترپلوئیست های ایران به مصاف صدرنشین می روند

تیم ملی واترپلو ایران در چهارمین دیدار خود در چارچوب مسابقات واترپلو بازی های آسیایی ساحلی تایلند فردا (جمعه) به مصاف قزاقستان می رود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ قزاقستان چهارمین حریف ملی پوشان واترپلو در بازی های آسیایی ساحلی تایلند است. قزاقی ها برای تدام صدرنشینی خود مقابل تیم ملی واترپلو ساحلی ایران به آب می زنند.

قزاقستان کشوری در آسیای میانه دارای ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت است. زبان‌های رسمی آن قزاق و روسی است. پایتخت این کشور در سال ۱۹۹۸ از آلماتی در جنوب که بزرگ‌ترین شهر کشور است به آستانه در شمال منتقل شد.قزاقستان بزرگترین کشور محصور در خشکی در دنیا است و نهمین کشور جهان از نظر وسعت است. اما در رشته ورزشی واترپلو همچون بسیاری از رشته های ورزشی دیگر یکی از کشورهای مطرح در قاره کهن است.

داشتن فرهنگی که در آن ورزش جایگاه ویژه ای دارد باعث شده است که واترپلو در کنار کشتی  و ورزش های سنتی مثل قیز کو (سوارکاری با لباس سنتی) در ادب و فرهنگ کشور قزاقستان محبوبیت خاصی داشته باشد.

قزاقستان همیشه در رشته واترپلو هم در مسابقات آسیایی و هم جهانی حضور مستمر داشته است. این تیم صاحب نام در سال های ۲۰۰۰، ۲۰۰۴ و ۲۰۱۲ در مسابقات المپیک شرکت کرد. قزاقی ها در سال ۱۹۹۴ اولین حضور در مسابقات جهانی را تجربه کرد و بعد از آن در اکثر دوره های مسابقات جهانی شرکت کرده و حضوری فعال داشته اند.

قزاقستان مدال طلای سال های ۱۹۹۴، ۱۹۹۸، ۲۰۰۲، ۲۰۱۰، ۲۰۱۴، مدال نقره سال ۲۰۰۶ و مدال برنز سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲ بازی های آسیایی را کسب کرده است. همچنین در دو دوره گذشته بازی های آسیایی ساحلی عنوان قهرمانی واترپلو ساحلی را هم از آن خود کرد. این تیم پر افتخار در عرصه ورزش واترپلو در سه دیدار نخست خود در این دوره از رقابت های واترپلو ساحلی در تایلند به پیروزی رسیده و به دنبال تداوم صدرنشینی خود است.

مردان واترپلوئیست ایران در چهارمین دیدار خود فردا (جمعه) ساعت ۱۰:۰۰ به وقت محلی در سواحل “کارن شمالی” به مصاف قزاقستان می روند.

 

ترکیب تیم ملی واترپلو ساحلی ایران در مسابقات آسیایی تایلند (پوکت):

بازیکنان: سجاد عبدی، امیرحسین خانی، حامد ملک خانبانان، عطا برخوردی، علی پیروز خواه، نیما خوشبخت و محسن جلیلی

کادر فنی: رضا جعفری (سرمربی)، علی امیریان (مربی)

 

ترکیب تیم ملی واترپلو ساحلی قزاقستان در مسابقات آسیایی تایلند (پوکت):

بازیکنان: الکساندر شدوف، ماکسیم ژاردان، راویل مانافوف، میراس اوباکیروف، ویکتور سالینیچنکوف، یوگنی مدودوف

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.