ورنوس:مسابقات شنای بانوان کشورهای اسلامی باعث تحول شناگران ایران می شود

نایب رییس فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو در امور بانوان اهمیت برگزاری رقابت های شنای کشورهای اسلامی را به منظور پیشرفت شناگران بانوی ایرانی بسیار بالا دانست.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو؛ رقابت های شنا بانوان کشورهای اسلامی با مساعدت وزارت ورزش و جوانان و پیگیری فدراسیون قرار است امسال به میزبانی ایران برگزار شود، بازی هایی که آخرین دوره آن در سال ۱۳۸۴ برگزار شد و اکنون بعد از ۸ تاخیر در برگزاری، قرار است این رقابت ها دوباره از سر گرفته شود.

شهرناز ورنوس گفت: آخرین دوره برگزاری مسابقات بانوان کشورهای اسلامی سال ۱۳۸۴ بود که در آن دوره ایران میزبانی مسابقات را به عهده داشت و اکنون بعد از وقفه ای ۸ ساله با تغییرات به وجود آمده در کابینه دکتر روحانی ریاست محترم جمهور و نگاه ویژه ای که وزارت ورزش و جوانان به موضوع بانوان دارد این رقابت ها قرار است به میزبانی ایران از سرگرفته شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با حضور خانم شهریان معاونت بانوان وزارت ورزش رایزنی های لازم برای برگزاری این دوره از رقابت ها صورت گرفته و ما در تدارک تشکیل جلسه برای انتخاب اعضای ستاد برگزاری بازی ها هستیم. هنوز جزییات کاملی در خصوص تعداد تیم ها و رده سنی در نظر گرفته شده برای این مسابقات اعلام نشده و با توجه به زمان خوبی که به دلیل حضور در ماه رمضان برایمان ایجاد شده می توانیم با برنامه ریزی ایده آل، تصمیم گیری های لازم را در این زمینه انجام دهیم.

ورنوس گفت: البته مسابقات شنای بانوان اسلامی به طور حتم قرار است در دهه فجر سال جاری در استخر قهرمانی مجموعه ورزشی آزادی برگزار شود و اقدامات اولیه نیز در این مورد انجام شده است.

وی ادامه داد: قرار است تا ۲ ستاد را برای برگزاری بازی ها تشکیل دهیم یک ستاد مربوط به مسائل فنی و تشکیل تیم ملی خواهد بود و دیگری نیز اعضایی هستند که کار اجرایی را به عهده خواهند گرفت.

وی درباره اهمیت برگزاری این بازی ها برای بانوان شناگر ایران اظهار کرد: نکته ای را لازم می دانم مطرح کنم. زمانیکه اولین دوره رقابت ها به میزبانی ایران انجام شد شناگران ایرانی دچار تحول بسیار عظیمی شدند که دلیل آن هم حس رقابتی بود که بین شناگران ما ایجاد شد زیرا تا قبل از آن تنها هدف ما برگزاری منظم لیگ های داخلی بود اما بانوان ما زمانی که فهمیدند توانایی های خود را می توانند در عرصه بین المللی نیز به نمایش بگذارند سرشار از روحیه و انگیزه شدند، اکنون نیز دقیقاً همان اتفاق می تواند دوباره برای ما رخ دهد و شناگران بانوی ایرانی که مدت ها از چنین مسابقاتی دور بودند می توانند به یکباره با انرژی مضاعف در فکر تحول خود باشند.

ورنوس گفت: متاسفانه پیش از این موضوع تحریم ها، مسائل اقتصادی و البته از دست دادن حامیان مالی باعث شده بود تا ما نتوانیم به طور کامل آنطور که باید در زمینه شنای بانوان در سال اخیر پیشرفت کنیم و کار تا جایی پیش رفت که لیگ بانوان نیز تعطیل شد و به جرات می توان گفت حتی در بُعد همگانی نیز دچار مشکل شده بودیم،بنابراین برگزاری مسابقات شنای کشورهای اسلامی در ارتقای سطح شناگران ایران می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

نایب رییس بانوان فدراسیون درباره برنامه های آتی فدراسیون برای بانوان عنوان کرد: بعد از پایان ماه مبارک رمضان رقابت های قهرمانی کشور در رده سنی دختران ۱۵ تا ۱۷ سال برگزار خواهد شد که ما در نظر داریم از بین برترین استعدادها برای مسابقات کشورهای اسلامی نیز استفاده کنیم.

وی در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی شنا بانوان اضافه کرد: همانطور که گفتم این موضوع در ستادی که قرار است به زودی تشکیل شود مورد بررسی قرار خواهد گرفت و به احتمال فراوان تیم به صورت شورایی زیر نظر یک مربی و کمیته فنی اداره خواهد شد.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.