ورنوس: برای نخستین بار میزبان مسابقات مسافت کوتاه هستیم

نایب رئیس بانوان فدراسیون شنا درباره برگزاری مسابقات تبریز گفت: برای نخستین بار میزبان رقابت‌های مسافت کوتاه شنای دختران هستیم که با حضور سه تیم خارجی و ۷ تیم داخلی برگزار می‌شود.

 آمنه سلیمانی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ؛ شهرناز وزنوس در خصوص آغاز رقابت‌های بین المللی شنا دختران تبریز اظهار داشت: رقابت‌های شنای مسافت کوتاه دختران به میزبانی تبریز طی روزهای ۱۴ تا ۱۷ آذرماه برگزار خواهد شد. در شرایطی این رقابت‌ها برگزار می‌شود که سه تیم سوریه، ازمنستان و آذربایجان نیز در این رقابت‌ها حضور دارند.

وی افزود: البته کشورهای دیگری نیز برای رقابت‌های تبریز اعلام آمادگی کردند از جمله ترکیه که دقیقه ۹۰ حضورشان منتفی شد. ما برای این که تیم ترکیه نیز در این مسابقات حضور داشته باشد به آنها گفتیم صبر خواهیم کرد و مسابقات را با تاخیر برگزار می‌کنیم اما اعزام آنها انجام نشد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون شنا ادامه داد: برای نخستین بار رقابت‌های بین المللی مسافت کوتاه برای دختران برگزار می‌شود. حتی در زمانی که مسابقات شنای کشورهای اسلامی برگزار کردیم این رقابت‌ها در مسافت بلند بود. از این بابت خوشحالم که این اتفاق برای شنای دختران رقم خورد.

ورنوس یادآور شد: در رقابت‌های بین الملل تبریز ۷ تیم داخلی حضور دارند. برای انتخاب تیم‌های داخلی، مناطق کشور را به ۶ ناحیه تقسیم کردیم. در هر منطقه چند استان حضور دارند که تیم منتخب این مناطق در مسابقات حضور خواهند داشت. البته باتوجه به گستردگی جمعیت تهران و توانمندی شنای منطقه تهران، قم، قزوین از این مناطق دوتیم انتخاب شد.

وی تصریح کرد: باتوجه به این که تبریز سال آینده به عنوان پایتخت فرهنگی کشوهای اسلامی انتخاب می‌شود و همچنین تجربه این شهر در میزبانی ۴ دوره مسابقات جام آذربایجان این شهر را برای میزبانی مسابقات شنا انتخاب کردیم. علاوه براین که تبیز به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری برای میزبانی آماده بود.

انتهای پیام/

image_printپرینت مطلب