ورنوس: سال خوبی بود اما نه ایده آل

ورزشکاران بانوان با شکستن رکوردهای ملی نشان دادند که با وجود همه کاستی ها و محدودیت ها با رغبت و جدیت به فعالیت هایشان ادامه می دهند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ رشته های بانوان بعد از تغییر و تحولات فدراسیون شنا و بعد از سال ها در مسیر پیشرفت قرار گرفته است. بانوان در سال ۹۳ در بخش داخلی رشد قابل ملاحظه را نشان دادند. بررسی شرایط ورزش بانوان بهانه ای شد تا با شهرناز ورنوس نایب رئیس بانوان فدراسیون در مورد مسائل، مشکلات، موفقیت ها و برنامه های کمیته بانوان به گفت و گو بنشینیم.

متن گفت و گو با شهرناز ورنوس را می خوانید.

* وضعیت رشته های بانوان در ابتدای سال چگونه بوده است؟

در سال ۹۳ هر چه قدر به جلوتر آمدیم تعداد مسابقات بیشتر شد. حتی آیتم ها را بیشتر کردیم. در سال های قبل واترپلو فقط در رده سنی بالای ۱۵ سال برگزار می شد ولی امسال در رده سنی زیر ۱۶ سال هم برگزار کردیم. در مسابقات مسافت کوتاه شنا همیشه در رده سنی بالای ۱۴ سال مسابقات داشتیم. امسال علاوه بر آن در رده سنی زیر ۱۴ سال هم مسابقه داشتیم.

با توجه به مشکلات اقتصادی که نه تنها فدراسیون ها بلکه جامعه ما با آن مواجه است، توانستیم تمام مسابقات برنامه ریزی شده را برگزار کنیم. رقابت کنسل شده نداشتیم.

*چه برنامه هایی عملیاتی شده است؟

تمام برنامه هایی که مدنظر ما بود با کمک بعضی از استان ها انجام شد. فدراسیون شنا همواره از رشته های بانوان پشتیبانی می کند. برنامه هایی برای سال آینده در نظر گرفتیم که زمینه های اولیه آن فراهم شده. در بخش بانوان می خواهیم تیم ملی تشکیل دهیم.

*چه برنامه هایی اجرایی نشد؟

در سال ۹۳ این امر محقق نشد که بتوانیم کشورهای خارجی را به ایران دعوت کنیم. یک سری تجهیزات مورد نیاز الان در گمرک مانده است این برنامه به سال آینده موکول شد.

* در سال ۹۳ چه موفقیت هایی کسب شد؟

شکستن رکوردهای ملی یکی از مهم ترین معیارهای پیشرفت بانوان است. در همه رده های سنی رکودهایی شکسته شد. در رده سنی بالای ۱۴ سال ۱۶ رکورد ملی شکسته شد. همه مسابقات در سال ۹۳ با کمیتو کیفیت خیلی بالاتری نسبت به سال های قبل برگزار شد.

*ارزیابی کلی از سال ۹۳ چیست؟

سال خوبی بود ولی نه ایده آل. کاستی هایی هم بود که با تجربه کسب کردن جبران می شود. باید هر سال نسبت به سال های قبل پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

*چه برنامه هایی را پیش رو دارد؟

برنامه های سال ۹۳ را با کمیت و کیفیت بالاتری برگزار خواهیم کرد. در نظر گرفتیم تعداد دوره ها و مسابقات را بیشتر کنیم، کشورهای اسلامی را به ایران دعوت کنیم. خوشبختانه تمام برنامه هایی که در کمیته فنی گرفته می شود برای آقایان و بانوان یکسان است.

یکی از برنامه های بلند مدت این است که تیم ملی بانوان را تشکیل دهیم. در بخش تیم ملی از سال ۸۴ تا به حال مسابقه ای نداشتیم. نباید تمرینات را قطع کنیم.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب