ورنوس: میزبانی مسابقات بانوان ریسک بزرگی بود

نائب رییس بانوان فدراسیون شنا در حاشیه مسابقات شنا بین المللی دختران در تبریز گفت: میزبانی مسابقات شنا بانوان ریسک بزرگی بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛  شهرناز ورنوس نائب رییس بانوان فدراسیون درباره مسابقات شنا بانوان جام سرداران شهید آذربایجان گفت: از ۴ سال گذشته برنامه ریزی ها برای برگزاری مسابقات بین المللی شنا بانوان آغاز شد اما هر بار به دلایل مختلف این موضوع به تاخیر می افتاد. سرانجام با حمایت های وزارت ورزش و جوانان، پیگیری های فدراسیون و هیات شنا تبریز شرایط برگزاری مسابقات فراهم شد.

ورنوس ادامه داد: این جام تاکنون ۴ دوره برگزار شده بود که امسال توانستیم از چند کشور خارجی برای حضور در رقابت ها دعوت کنیم. تعداد تیم هایی که اعلام آمادگی کردند بیشتر از این تعداد بود اما در دقایق پایانی چند تیم انصراف خود را اعلام کردند و مسابقات با حضور تیم های سوریه، آذربایجان و ارمنستان در حال برگزاری است.

او تصریح کرد: مسابقات بین المللی شنا بانوان پس از سال ها دوباره برگزار شد. ذهنیتی درباره چگونگی عملکرد دختران شناگر در عرصه های بین المللی نداشتیم. اما شاهد هستیم سطح دختران ایران بالاتر از تیم های خارجی شرکت کننده است. البته در ماده هایی شرکت کنندگان خارجی در صدر ایستادند.

نائب رییس بانوان فدراسیون شنا اظهار کرد: قصد داشتیم مسابقات را در رده بالای ۱۵ برگزار کنیم اما تیم های شرکت کننده به دلایل مختلف موفق به اعزام تیم هایشان نشدند. از سال آینده تلاش خواهیم کرد مسابقات را در رده های سنی بالاتر و با تعداد بیشتری از کشورها نیز برگزار کنیم. سعی می کنیم جام سرداران شهید آذربایجان در تقویم ورزشی کشورها ثبت شود و مسابقات بهتر از سال های قبل برگزار شود. با توجه به آن که سال آینده تبریز پایتخت فرهنگی کشورهای اسلامی می شود مطمئنا به همین دلیل سال آینده شاهد حضور تیم های بیشتری در این رقابت ها خواهیم بود.

ورنوس ادامه داد: با نزدیک شدن به پایان ریاست رضوانی برگزاری چنین مسابقاتی می توانست ریسک بزرگی باشد اما خوش بختانه همه چیز طبق برنامه پیش رفت‌. معتقدم رضوانی از ۴ سال پیش نیز گزینه مناسب تری برای ریاست فدراسیون است. امیدوارم اگر تیم دیگری هدایت فدراسیون را بر عهده میگیرد در کار خود موفق باشد و نهایتا خانواده شنا بهره مند شود.
انتهای پیام/

image_printپرینت مطلب